Na monackém pódiu pro vítěze, kterým jsou schody u knížecího paláce, nebylo veselo. Nico Rosberg, který cítil, že on vyhrát neměl, moc neslavil, Lewis Hamilton nedokázal zakrýt obrovskou frustraci. Téměř celý závod bezpečně a s náskokem kroužil v čele, nakonec skončil na třetí příčce a v čele šampionátu formule 1 přišel o téměř polovinu náskoku.
Suverénně vedoucí Lewis Hamilton nepochopitelně zatočil při jízdě za safety car do boxů a propadl se na třetí místo. Ačkoliv by mu jeho pneumatiky pohodlně stačily na to, aby dojel až do cíle. Podle všeho inženýři Hamiltona spočítali, že mu jeho náskok v čele bude stačit na návrat do vedení, ale safety car byl před cílovou rovinkou výrazně pomalejší než mysleli, a vzal britskému jezdci rozhodující tři, čtyři vteřiny.
„Není to pro mě jednoduché, ale tým byl skvělý celou sezonu a tentokrát to nevyšlo. Vyhráváme spolu i prohráváme, tak to je. Nejprve je třeba sednout si s kluky a všechno probrat,“ sdělil diplomaticky Hamilton.
Strategické selhání nešlo poté na trati napravit. Pokud by se Hamilton propadl pouze za Rosberga, ten by ho podle všeho pustil na žádost týmu zpět vpřed. Ale byl před ním ještě Vettel. A nechat vyhrát Ferrari, to si německý tým nemohl dovolit.
„Nehledejte v tom nějaké složitosti, jednoduše jsme to špatně spočítali,“ vysvětloval šéf stáje Toto Wolff. „V Monaku není GPS, takže výpočty jsou složitější a my jsme chybně odhadli rychlost zpomalovacího vozu. Když se virtuální safety car (singalizovaný světelnými tabulemi) změnil ve skutečný safety car, změnila se také rychlost průjezdu jezdců.“
Výsledky závodu najdete ZDE |
Hamilton se dočkal osobní omluvy od šéfa týmu, ale stačilo mu to? „Jakmile jsem ho viděl v davu, hned jsem za ním vyrazil a řekl jsem mu, že se mu omlouvám a že to jde na tým. Vysvětlili jsme si to.“
Dobrou zprávou je strategické selhání Mercedesu snad jen pro fanoušky formule 1, kteří chtějí vidět drama. Lewis Hamilton, který je letos lepším jezdcem než Nico Rosberg, v celkovém pořadí ztratil.