"V přípravě soutěžních vozů Toyota již nevidíme perspektivu. Dlouho jsme zvažovali, se kterým ze světových výrobců budeme spolupracovat do budoucna. Podobné rozhodování je vždy velmi složité, protože je třeba brát ohled na spoustu skutečností. Koketovali jsme například i s možností provozovat soutěžní vozy značek Citroen či Subaru, ale tyto varianty jsme museli z různých důvodů odmítnout. V tuto chvíli se nám z celkového pohledu jeví jako nejvýhodnější spolupráce s týmem Ford a proto jsme se již v loňském roce rozhodli udělat první kroky tímto směrem", řekl Miroslav Houšť.
Oním prvním krokem bylo zakoupení vozu Ford Focus RS WRC, s nímž v počátku roku 2001 startoval Carlos Sainz. Právě tento speciál by se měl vedle účinkování v maďarském mistrovství objevit v Trojanových rukou i na českých tratích.
Avizovaná změna strategie společnosti JM Engineering nebude pochopitelně jednorázovým krokem a tak pronájem vozů Toyota zůstane ještě minimálně po tuto sezonu stěžejní aktivitou zlínské firmy. Jako velmi zajímavá se jeví zejména spolupráce s obchodními partnery z oblasti Blízkého Východu, kde bude letos s jedním z vozů Toyota Corolla WRC ve špičkové variantě označované jako Lexus startovat Abdullah Bakhashab.
Tradiční zákazníky má firma také v Itálii či v zemích bezprostředně sousedících s Českou republikou. Pochopitelně, že stranou nemůže zůstat ani domácí soutěžácká scéna. Právě naopak. Vedle Karla Trojana se za volanty vozů Toyota ze zlínské stáje objeví také Jan Kopecký a Karel Trněný.
Na servisní asistenci mechaniků společnosti JM Engineering vsadí i letos liberečtí bratři Vojtěchové. Další novinkou, kterou Miroslav Houšť oznámil, je možnost, že právě talentovaný Jan Kopecký přesedne za předpokladu úspěšného zvládnutí techniky kategorie WRC za volant další corolly specifikace Lexus (tři aktivní diferenciály, řazení joy-stickem u volantu atd.), kterou má JM Engineering k dispozici.