Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Tour oslaví století v Pyrenejích. Dvakrát vyšplhá na Tourmalet

TI NEJLEPŠÍ. Schleck, Contador a Armstrong si vyslechli, kudy za rok pojedou o žlutý dres. | foto: AP

14 2009
Další kapitola ostrého duelu mezi Lancem Armstrongem, sedminásobným vítězem Tour, a jejím letošním králem Albertem Contadorem se v červenci odehraje v Pyrenejích. 97. ročník odhalil svoji trať, etapy měří přes 3500 kilometrů.

Cyklisté v pelotonu Tour poprvé otočí pedály 3. července v nizozemském Rotterdamu, poslední vítěz etapy se bude radovat tradičně v Paříži. A s ním i celkový vítěz 97. ročníku "Staré dámy".

harmonogram tour de france 2010 

"Snažil jsem se postavit trať, která je vyvážená, ani na moment nudná a vzrušující až do konce," představil Christian Prudhomme, ředitel závodu, svůj plán.

V publiku v pařížském Kongresovém paláci seděli tři nejlepší z letošního ročníku - vítěz Alberto Contador, druhý Andy Shleck i Lance Armstrong, se sedmi triumfy rekordman Tour.

A vyslechli si toto:

očima favoritů

"Trať je lepší než loni, protože je na ní víc kopců. A cíl na Tourmaletu mi moc vyhovuje."
Alberto Contador

"No, není to úplně tradiční Tour. Ale neříkám, že se mi líbí. Nelíbí, je to Tour."
Lance Armstrong

Na oslavu sta let, co se Tour škrábe do vršků Pyrenejí, budou tyto hory centrem dění letošního ročníku. Ze šesti horských etap jsou čtyři pyrenejské. Dvakrát se bude stoupat na legendární Tourmalet, podruhé jen čtyři dny před cílem v městě nad Seinou.

Nejdelší etapou bude ta sedmá z Montargis do Gueugnonu, bude měřit 225 kilometrů. Alpy, které o vítězi rozhodovaly letos, přijdou za rok na řadu jako první. V itineráři je 23 vrcholů, o tři víc než letos. A jen jedna dlouhá časovka.

"Je to spíše klasický ročník ve srovnání s těmi předchozími," pokračoval Prudhomme. "Pro oživení závodu jsme v prvním týdnu zařadili i úseky s kostkami. Bude jich nejvíc za posledních 25 let, celkem třináct kilometrů."

VIDEO: PODÍVEJTE SE NA TRAŤ TOUR DE FRANCE 2010

Autoři: ,




Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze