Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Pravidlo „antiSky“ na Tour 2018. V týmech se budou škrtat jezdci

Cyklistický peloton na Tour de France. | foto: Reuters

25 2017
V pořadí 104. Tour je minulostí. Za pouhých 26 dnů se však třítýdenní cyklistická klání kategorie Grand Tour do Francie opět vrátí. Už 19. srpna začne francouzským startem v Nimes španělská Vuelta, s hvězdným polem včetně nejlepšího tria z Tour a Itala Nibaliho, třetího na Giru.

V květnu 2018 se pak má italské Giro podle neoficiálních informací vydat na svoji pouť poprvé z Asie, konkrétně z Jeruzaléma!

A příští ročník Tour?

Peloton se k ní sejde na západě Francie v oblasti Vendée. Po úvodních dvou sprinterských etapách bude třetím dějstvím týmová časovka s dojezdem do 800metrového kopce.

Finále závodu opět uvidí Paříž.

A to je zatím vše, co o itineráři ročníku 2018 víme najisto. Veškeré další etapy budou odtajněny na tradiční říjnové prezentaci.

28.února 2017 v 19:01, příspěvek archivován: 24.července 2017 v 22:22

#TDF2018 Tour de France 2018: Grand Départ in der Vendée führt wie 2011 über die Passage du Gois > https://t.co/SPxOvhw6ZA https://t.co/qs6kQ5HPKb

Půjde každopádně o Tour opožděnou.

A se skromnějším pelotonem.

Aby co nejvíce omezili termínovou kolizi s fotbalovým mistrovstvím světa v Rusku (14. června – 15. července), posunuli organizátoři termín startu Tour z původě plánovaného 30. června o týden později na 7. července.

Každý z 22 týmů bude moci do závodu nově nasadit pouze osm jezdců, nikoliv současných devět. Tuto redukci navrhl už loni Christian Prudhomme, ředitel Tour. Letos ji s účinností od příští sezony schválila také Mezinárodní cyklistická unie UCI.

Peloton tudíž zchudne ze 198 cyklistů na 176.

Organizátoři si od změny slibují vyšší bezpečnost jezdců, snížení počtu automobilů a motocyklů v karavaně – a především horší kontrolovatelnost závodu jednou stájí (za slovo stáj dosaďte Sky).

„Snažili jsme se tím dodat závodu více nepředvídatelnosti,“ tvrdí jeho technický ředitel Thierry Gouvenou.

Ale bude to skutečně účinné?

Jen vzpomeňte, jak Sky bez potíží dirigovalo letošní peloton, přestože týmu chyběl zraněný Geraint Thomas.

Cyklistický peloton během 19. etapy Tour.
Momentka z osmnácté etapy Tour de France.

Omezení počtu jezdců na Tour a stejně tak i na dalších závodech navíc bude mít též jeden nepříjemný negativní dopad na celou profesionální cyklistickou komunitu.

„Týmy už pak nebudou potřebovat tolik jezdců na svých soupiskách,“ podotkl Richard Plugge, manažer LottoNL-Jumbo. „Což povede ke ztrátě nejméně devadesáti pracovních míst ve stájích World Tour, protože se budou zároveň propouštět i mechanici a maséři.“

O itineráři příští Tour na trase mezi Vendée a Paříží existují už nyní alespoň mnohé „zaručené“ zprávy na základě úniku informací z míst, která by měla etapy hostit.

Na scénu se údajně vrátí výšlap na „zeď“ Mur-de-Bretagne. Etapy v Alpách tentokrát mají přijít na řadu už od konce prvního týdne s horskou časovkou vedoucí ikonickými serpentinami do Alpe d’Huez na Den dobytí Bastily.

Naopak v rámci pyrenejského bloku by se měly v závěru závodu objevit v itineráři po letošní odmlce Tourmalet i Superbagneres a celý tento horský blok by mohl být až čtyřdenní.

Cyklisté na Tourmaletu v jedenácté etapě Tour de France.

ZNOVU NA TOURMALET? Letos v itineráři chyběl.

Při letošní Tour, která ubrala klasických hor, nikdy nebyly na programu více než dvě horské etapy po sobě. „Pokud však pojedeme tři v kuse, mnohem lépe se ukáže, kdo na to doopravdy má,“ říká Roman Kreuziger. „Když jsou horské etapy po sobě jen dvě, snáz si orazíte.“

Otázkou zatím zůstává, kolik kilometrů časovek příští Tour nabídne. Už letos jich bylo málo.

„Bardetovi sportovní ředitelé prohlásili, že aby Bardet vyhrál, musel by být itinerář Tour ještě jiný než letos. Tak nevím, jak by si to představovali,“ pousměje se Kreuziger.

Bardet, jenž nezastírá, že časovkářský trénink nemá ani trochu rád, by určitě věděl: Prosil bych vyškrtnout časovky všechny, ano?

Autor:






Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze