Ve středeční etapě najel Čagin na Tomečka ve speciálce dlouhé 338 kilometrů pětatřicet minut. "Nevím jak se mu to mohlo podařit," říkal Tomeček. "Jel jsem naplno, trať byla samá díra a kameny a on mě udělá o půl hodiny," podivoval se.
Čaginův nově přestavěný vůz pohání agregát s výkonem 830 koní. "Motor má hodně silný a podle mě ho ani nemůže úplně naplno využít, podvozek kamazu už totiž tak dobrý není."
Dalšího velkého protivníka Nizozemce De Rooye s DAFem Tomeček v průběžném pořadí přeskočil. "Měl nějaké technické problémy," vysvětlil český pilot. "Jinak je jeho auto o dvě třídy výš než ostatní. Je supervýkonné a přitom lehoučké. Připadám si jako bych jel proti vozu formule 1. De Rooyovi bude stačit několik etap, aby ztrátu dohnal a předběhl nás."
Sedm minut v průběžném pořadí ztrácí na Tomečkovu tatrovku Rakušan Reif s MANem. "Má menší a taky výkonnější auto," uvedl Tomeček. "Já i Loprais jsme znevýhodněni tím, že máme proti největším soupeřům poměrně těžké nástavby. Reif je navíc velice dobrý a zkušený pilot."
Ve čtvrtek a pátek čeká účastníky první ze dvou maratonských etap. Mezi dvěmi dlouhými úseky je vždy šestihodinová přestávka, pojede se i v noci. "Pojedu jak budu moct," řekl Tomeček. "Pořád ale ještě nejsme v rozhodující fázi závodu, ta přijde až po dni volna." Odpočinek je naplánován na neděli.