Podobná porucha loni vyřadila Tomečkovu tatru ze soutěže. Pilot prudce narazil do duny, pokřivil nápravu a poloosa se ukroutila. Tentokrát ovšem Tomeček žádný prudký náraz neabsolvoval, auto pracovalo podle pilota skvěle, bez jakýchkoli problému. Celá přední náprava byla úplně nová.
"Nám se stalo něco podobného asi dvakrát," vzpomíná Stachura. "Ale bylo to už hodně dávno, někdy na začátku devadesátých let. Dneska už je všechno zesílené, pokud Tomáš do ničeho nenarazil, tak by se kříž zlomit neměl." Expertíza podle mechanika Tomečkovi jasně řekne, v čem byla chyba. "Poučí se tak pro příště."
Stachurova přesto připustil i jinou možnost, proč součástka nevydržela: "Den před tím zapadla tatra do soliska a kříž byl při pokusu o výjezd enormě namáhán, mohlo to být načaté už tam."
Závada na Tomečkově tatře zaskočila i jiného několikanásobného účastníka rallye Otu Měřínského. "To je neštěstí, to se opravdu nestává. Tomáše je mi líto, moc mu všichni fandíme." Měřínský viní z poruchy tvrdé otřesy. "S autem se v závodě hodně skáče, mohla se nepatrně vyhnout náprava." Něvěří, že by šlo o výrobní vadu: "Součástky jsou samozřejmě v určité výrobní toleranci, možná mohl být kříž na její spodní hranici."