Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Titul ještě není pryč, říká Vršecký před víkendovým závodem tahačů v Mostě

David Vršecký, mistr Evropy v tahačích | foto: iDNES.cz

27 2010
Albacete, Hahn, Bösiger, Levett, Oestreich. Všichni už letos v mistrovství Evropy tahačů křepčili s pohárem pro vítěze. Roudnickému pilotovi Davidu Vršeckému, který má také jeden zářez, rapidně vzrostla konkurence. Ale byť je průběžně až čtvrtý, obhajobu prvenství nevzdává.

"Titul ještě není v tahu," hlásí jednička roudnické Buggyry před víkendovým podnikem v Mostě.

Na lídra Albaceta ztrácíte 77 bodů. Co vám dodává optimismus?
Naše forma. Auto zrychluje, zato ostatní si jen drží tempo, které mají od začátku sezony. Snažíme se z tahače vyždímat, co jde.

Co by se muselo stát, abyste znovu dal sezoně zlatou pečeť?
Museli bychom vůz vypilovat tak, abychom byli schopní na každém okruhu být nejrychlejší, sbírat co nejvíc bodů. Druhá půlka sezony bývá těžší, všichni kalkulují, bojuje se o každý bod, nikdo nedá nic zadarmo. Což se dá využít - nervy jsou větší. Útok zezadu není úplně špatný, když není co ztratit. My se můžeme posunout jen dopředu.

Kam až?
Uděláme vážně všechno pro titul. Pokud ale budeme do první trojky, taky to nebude špatný.

Tedy odsunout Švýcara Bösigera, vašeho bývalého parťáka?
Jo, rád bych. Myslím, že by to tak mohlo dopadnout.

Bösiger jezdí za novou židovickou stáj MKR, která má dílny kousek od Buggyry. Jak vůbec vycházíte?
Pořád v pohodě. Oni dělají na autech, aby byli rychlejší, my taky. Na jedněch závodech nás pobijí oni, na posledních pobili
my je.

Proč vám start tolik nevyšel?
Neměli jsme úplně nejrychlejší auto jako dřív. Ale za poslední závody se to změnilo, naposledy v Rusku jsem už jezdil nejlepší časy. Trošku jsme s tím pohnuli, na každý závod máme připravené nové věci. A pro mě je rozdíl i v tom, že se podílím na ývoji vozu. Nesoustřeďuji se jen na jezdecký styl, ale i na to, co měnit, co vymyslet na příště, jak zrychlovat.

Jak se změnil truckracing po zavedení nových pravidel?
Nás se to dotklo poměrně dost. S motorem jsme se vraceli do nějakého roku 2005. Velké změny podvozku, v pozici tlumičů, to jsou jedny z nejzásadnějších věcí. Základ motoru je stejný, ale už nesmí mít dvě turba, nýbrž jen jedno.

Chystali jste pro Most velké změny. Proč nepřišly?
Nedošly díly, ze kterých se mělo stavět. Uděláme to po sezoně. A změny budou vážně brutální.

Jaký je váš cíl pro Most?
Budu vděčný za bednu. Pokud by se povedlo vyhrát, tak super. Ale je vcelku dost konkurenčních aut. V minulé sezoně bojovaly na špičce tři čtyři tahače, teď může kdokoli z nejsilnější šestky vyhrát. Auta jsou vyrovnanější, hendikepový závod o to složitější. Plasty lítají!

Jak sledujte krajana Adama Lacka, který závodí s tahačem MAN?
Jezdí super. Jen mě trochu mrzí, že jsem ho minulý závod sejmul. On ví, že to nebyl úmysl, ale technický problém - utrhly se mi brzdové kotouče. Sesadil jsem ho tím ze stupňů vítězů. Ale pokud má dobré a rychlé auto, dokáže být vpředu.

O víkendu možná bude pršet. Přejete si déšť?
Rozhodně ne!Není dobrý pro diváky, ale v Mostě ani pro piloty. To by bylo karambolů! Na okruhu jsou dva kusy nového asfaltu, který za mokra dost klouže. Přechod mezi starým a novým povrchem je složitý. Když jsme v Mostě testovali nové pneumatiky, nebyl to na vodě žádný karneval.

Czech Truck Prix na autodromu v Mostě


O co jde
Šestý z devíti závodů mistrovství Evropy tahačů, tradiční vrchol sezony na mosteckém autodromu.
Jede se od pátku do neděle - pod hradem Hněvín již po osmnácté.

Jak se závodí
V sobotu i neděli po dvou závodech, celkem čtyři. Kvalifikace má dvě části: z první jde nejlepší desítka do tzv. superpole, časy se mažou a jede se nanovo. Pak je už bodovaný pohárový závod, po něm hendikepový - nejlepší desítka startuje v obráceném pořadí. Maximem za závodní víkend je zisk 60 bodů. (Časový program v Kam za sportem dole na stránce).

Další program
Octavia Cup, Sportscar Challenge, Formule Renault. Atrakce na diváckém svahu, v nedělní polední pauze se představí kaskadéři, drifteři či akrobatičtí letci.

Vstupenky
Divácký svah: pátek 50 Kč, sobota 200, neděle 300, celý víkend 450. Paddock: pátek 200, sobota 600, neděle 800, celý víkend 1 400. Parkovné, auto: pátek 90, sobota a neděle 200, motocykl: pátek 70, sobota a neděle 150. Kempink je možný v autokempu Matylda.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze