Předposlední den, kdy se odehraje finále ženské dvouhry, připadá na sobotu. Nezní ale sobota příliš přízemně, konvenčně a neprůbojně? Co s tím? Budeme jí říkat Supersobota! Teď ještě zařídit, aby slovo super mělo své opodstatnění. Kromě tenistek se tak do obrovského amfiteátru pozve ještě popová hvězda Diana Ross, aby spolu s dětským sborem zazpívala God Bless America. Navrch přidáme duel veteránů McEnroea s Beckerem a cifry na smlouvách s televizními a reklamními společnostmi utěšeně narůstají. Zábava táhne.
Arlen Kantarian dříve šéfoval rozhlasové stanici. Pozice výkonného ředitele US Open má k bývalému povolání až překvapivě blízko. Zase jde o to vyrobit šou, která přitáhne lidi. "Z US Open musíme nutně co nejdříve udělat událost srovnatelnou se Super Bowlem, Světovou baseballovou sérií nebo předáváním Oskarů," neskrblí svými představami o budoucnosti turnaje. Už teď se daří vytvářet v hledišti atmosféru, jakou nemá žádný jiný turnaj na světě.Postoj hráčů k turnaji je rozporuplný. Při servisu jim občas nad hlavou duní letadlo, centrální kurt pojmenovaný po Arthuru Ashovi svými rozměry předčí mnohý fotbalový stadion. "Je to obrovské, připadám si tu, jako bych se na kurtu úplně ztrácela," líčí své pocity Jennifer Capriatiová. Stejně jako mnoho dalších hráčů, speciálně Američanů, turnaj vysoce ctí. "Každý grandslam má něco zvláštního. Tenhle je je ze všech nejhektičtější. Jako Američan se ho ale musíte naučit milovat," vysvětluje Lindsay Davenportová. Andre Agassi moc dobře zná pocit z vítězství na zdejších kurtech, dvakrát tu dobyl titul. "Takovou energii jako tady necítím na žádném jiném turnaji. New York je úžasný zážitek pro kohokoliv, kdo tady hraje. Miluji to."
Turnaj už tradičně nabízí hráčům nejvyšší odměny, rozděleno bude takřka 600 milionů korun. Maximum dělají pořadatelé i pro diváky. Těm bude letos na centrkurtu premiérově nabídnuta novinka v podobě dvou obřích obrazovek. Na těch poběží záznamy zajímavých momentů a také informace o zápasech na dalších kurtech. A pochopitelně také reklamy. Každá zábava totiž něco stojí. "Tenis nejlépe prodáme, když ho předvedeme jako atletický, tvrdý a namakaný," vysvětluje ředitel Kantarian obchodní strategii. Ještě se někdo ptá, proč reklamní agenturu tak milují sestry Williamsovy?
V pondělí tedy začíná 120. ročník US Open. Barevný a hlučný cirkus potrvá do devátého září. Po celou tu dobu bude sytit zástupy diváků na tribunách i u televize dávkami toho nejkvalitnějšího sportu. Ale nejenom sportu. Připočtěme ještě záplavu hudby, hluků, světel a ovšem také nabídek toho nejúžasnějšího zboží za nejúžasnější cenu. To všechno totiž k US Open patří stejně přirozeně jako tenisové rakety a míčky.