Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Tenisový úder roku? Troicki hrál v letu přes síť, ale porušil pravidla

Viktor Troicki se blýskl nevídaným úderem | foto: Reuters

29 2016
Byla to pozoruhodná výměna s mimořádně efektním zakončením. Tenista Viktor Troicki předvedl pohledný úder ve výskoku, kterým razantně ukončil výměnu s Davidem Goffinem. Ač potěšil publikum, porušil pravidla - a bod nezískal. Nakonec ztratil i zápas třetího kola v Miami 1:6, 1:6.

Moment se odehrál za stavu 1:6, 0:4 a 30-30. Goffin se natáhl po prohozu Troického, jeho volej dopadl na polovinu soupeře, jenže získal zpětnou rotaci a začal se vracet na stranu belgického hráče.

Troicki vystartoval po míči, u sítě ho dostihl, ale na své části hřiště už ho zahrát nestihl. Přeskočil proto síť a v letu do něj udeřil z forhendu, což mohl být vítězný úder.

Publikum výskalo nadšením, jenže srbský tenista začal brzy rozhazovat rukama. Míček totiž získal Goffin. „A naprosto správně,“ podotýká Jan Smíšek, mezinárodní sekretář Českého tenisového svazu s bohatými rozhodcovskými zkušenostmi.

Problém nebyl v tom, že hrál Troicki na soupeřově polovině. „To může udělat pouze v jednom případě, a sice v tomto - míček se vrací zpět na polovinu tenisty, který ho zahrál,“ vysvětluje Smíšek.

Jenže dopad Srba na druhou polovinu kurtu přišel moc brzy. „Hráč se v žádném případě nesmí dotknout soupeřovy poloviny hřiště, pokud je míč ve hře, tedy nespadl dvakrát, nespadl do autu, nedotkl se stálého zařízení dvorce a tak dále. Proto Troicki bod nezískal.“

Ztratil výměnu, ztratil i zápas, ale publiku v Miami připravil moment, o němž se mluvilo ještě hodiny po zápase.





Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze