Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Švédská zima? Jsem spokojený, říká na prahu sezony Kresta

Roman Kresta | foto: Jan Karásek, MAFRA

12 2010
Hagfors (Od zvláštního zpravodaje MF DNES) - Roman Kresta nemá na prahu své první rallye v sezoně žádné vysoké ambice. Taky vám to zní jako protimluva? Ale je to tak. Bývalý tovární jezdec Škody a Fordu se po čtyřleté přestávce vrací do mistrovství světa. Ovšem víkendový start ve Švédsku je pro něj jenom příjemným zpestřením a hlavně předehrou před domácím šampionátem, v němž bude usilovat o svůj pátý titul.

"Jedeme se jenom svézt. Nic víc, nic míň," poznamenal luhačovický Kresta, kterého v Mitsubishi Lancer Evo IX naviguje Petr Gross.

Ale pokud si myslíte, že v zahajovacím podniku světového šampionátu pojede pomalu, samozřejmě se pletete. "Bojovat proti světové konkurenci pro něj představuje pořádnou výzvu," přisvědčil juniorský mistr světa Martin Prokop, který s Krestou spolupracuje.

Takže stačí, aby dnes ráno zhaslo startovací světlo na první rychlostní zkoušce, a v Krestovi se okamžitě probudí srdce závodníka.

"Samozřejmě, že pojedu bokem a budu využívat bariéry. To ke Švédské rallye patří," upozornil na specifikum skandinávské soutěže.

A pokud byste měli o Krestově nasazení přece jen pochyby, stačí se ho zeptat na přípravu. Byla totiž stejně důkladná, jako při každém jiném startu. "Tak to musí být. Nechci skončit hned na začátku," vysvětlil.

Jízdu na sněhu miluje každý automobilový závodník, Kresta mezi výjimky nepatří. Proto už se nemůže dočkat, až vyrazí na trať. Ani mu nevadí, že některé místa jsou vyjetá na šotolinu a že na nich pravé sněhové závodění nezažije.

"Proti tomu, co pamatuju, je tu pořádná zima. Jsem spokojený," podotkl Kresta.

Nebojí se ani toho, že by jeho speciální pneumatiky přišly o hřeby, které jsou pro jízdu na ledu a sněhu nezbytné. "Problém bývá, když se pneumatiky v teple zahřejí. Pak hřeby vypadávají. Ale tady je minus deset, takže by neměly trpět," vysvětluje.

Ve Švédsku startuje potřetí. V roce 2003 byl s peugeotem čtrnáctý, o dva roky později dovedl získat ve fordu bod za osmé místo. V letošní konkurenci šesti desítek vozů tak vysoko zřejmě nebude. Přece jen řídí produkční auto, které nestačí na modely WRC, aměl by být pomalejší i než vozy kategorie S2000.

"Stoprocentně to tak bude," nedává prostor k pochybám. Jeho přesvědčení pramení z víkendového testování. Při něm pomáhal Prokopovi nastavit nový vůz Ford Fiesta S2000.

"Cítil jsem se jako ve focusu WRC, fiesta je jeho kopie" zavzpomínal na model, s nímž v roce 2005 obsadil osmé místo v konečném hodnocení mistrovství světa. "Je poznat, že pokud něco funguje, technici už to neřeší. Jen to designově přizpůsobí." Ale i tak bude zajímavé sledovat, jak dopadne souboj Kresta v. Prokop.

Rozhodnou kvality auta, nebo jezdecké přednosti? Nebo něco jiného? "Taky nás to zajímá, ale sázky jsme kvůli tomu nevypisovali," pousmál se Prokop.







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze