Proč? Silnice ho semele?
To ne, on je dnes v takové pozici, že si může spoustu věcí nadiktovat a šéfové ho poslechnou. Určitě s ním budou hospodařit, postaví mu velmi příjemný program, zkušeností mají habaděj a vědí, že ještě nikdo nevydržel jezdit naplno kros a silnici.
Bude pro něj přechod z hodinového závodu do 6hodinových etap šok?
V tom hodinovém závodě, který vidí divák, on pracuje tři hodiny. Musí se rozjet, dopředu zahřát, pracuje na trenažéru. Ale hlavně než se na start postaví, hltá obrovské objemy: tři fáze tréninku, pak ještě posilovna s nadoraz mokrým tričkem, neskutečné. Ta práce se na silnici musí zúročit. Když ho nepotká nějaký pád, bude mít i na vítězství.
Jenže cyklistika je týmový sport.
Musí se podřídit taktice, třeba bude jenom nosičem vody, nebo bude rozjíždět spurty.
Kde vidíte jeho budoucnost - v etapových nebo jednorázových závodech?
Nechtěl bych to ventilovat, protože ještě nic na silnici nezkusil. Navíc si pořád myslím, že jeho budoucnost je cyklokros.
Co bude největší překážkou při přestupu mezi ostřílené silničáře?
Vytrvalost má, umí se pohybovat v kopcích, v nástupech. Musí ale vylepšit časovku. Může se stát, že jízda na čas bude v etapovém závodě rozhodovat o vítězství.
A co jeho koleno, nemůže selhat stejně jako letos?
Do toho bohužel nevidíme, ale přetížení bude obrovské. Závodníci na silnici tím, co musejí vydržet, už nejsou lidi. Proto se často dočkáme toho, že sahají po dopingu, aby vůbec přežili.
Pak je ale úplný nesmysl, když Štybar tíhne i k horským kolům.
Z toho mi jde mráz po zádech, chce toho strašně moc.
Aby pak nakonec nebylo vůbec nic.
Je to šílené, já si myslím, že nestihne závody na horských kolech. Pokud bude mít top formu, může si závody zkusit, má cit v terénu, techniku. Ale bikový sport je někde jinde. On to ví sám moc dobře, prohrál z prvního místa mistrovství republiky, síly mu odešly v posledních deseti minutách. Nejde jen tak skočit na biky a vyhrávat velké závody.