Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Kdo zastaví Ogiera? Snad jenom týmový kolega z Volkswagenu

Sebastien Ogier | foto: AP

16 2014
Gap (Od našeho zpravodaje) - Šest světových titulů potřeboval získat bývalý král světové rallye Sébastien Loeb, aby si vydobyl privilegium závodit v rodném městě Hagenau. Francouzská federace tehdy kvůli němu přesunula svůj díl šampionátu z Korsiky do Alsaska. Jeho nástupce Sébastien Ogier je na tom podstatně lépe. V rodném kraji pojede po jediném titulu. Ve městě Gap, kde se narodil, ve čtvrtek 82. ročníkem slavné Rallye Monte Carlo startuje nová sezona.

"Podél trati budu mít pár přátel," libuje si Ogier, který je jedničkou týmu Volkswagen. Zatímco kvůli Loebovi se šampionát stěhoval do míst, kde nikdy předtím nebyl, nyní nastala jiná situace. Na horské silničky poblíž Gapu, který leží zhruba 100 km jižně od olympijského Grenoblu, se Rallye Monte Carlo vrací po více než deseti letech. A Ogier je jasným favoritem. Nejen na triumf v této soutěži, ale i na celkové prvenství.

"Je to náš hlavní cíl," přisvědčil 30letý Francouz. "Díky různým drobnostem jsme zlepšili auto, takže je ještě spolehlivější."

Tato slova musí znít soupeřům zlověstně. Vždyť Ogier loni vyhrál 9 podniků, k tomu přidal dvě druhá místa a jen dvakrát se nedostal na stupně vítězů. To je stejná dominance, kterou deptal protivníky Loeb. "Obhájit je těžší než vyhrát poprvé, navíc je mi jasné, že budeme pod tlakem. Ale chci další titul," uvedl Ogier.

Kdo ho tedy bude nejvíc prohánět? Asi jeho týmový kolega Jari-Matti Latvala z Finska. U Volkswagenu už se aklimatizoval, v posledních třech soutěžích vystoupil na stupně vítězů. "Ogier je porazitelný," tvrdí Latvala. "Abyste porazili mistra, musíte si držet stabilní formu. Auto už znám, takže věřím, že to dokážu."

Francouzský závodník Sebastien Ogier během Australské rallye.
Sebastien Ogier s volkswagenem na trati Mexické rallye.

Sebastein Ogier

Mezi elitou dál jede Prokop

Výkonnost dalších soupeřů zůstává před premiérou neznámá. Všechny týmy totiž prošly velkou obměnou. Dlouholetý vládce seriálu Citroën v šampionátu pokračuje, i když nasměroval svou hlavní pozornost do okruhů, kde bude závodit Loeb. V rallye jeho barvy hájí úplně nová sestava Mads Ostberg a Kris Meeke.

Tým M-Sport, což je nástupce tovární stáje Ford, nasazuje někdejšího korunního prince Mikka Hirvonena a mladého Velšana Elfyna Evanse. "Vracím se do vozu, se kterým umím být konkurenceschopný," nevzdává se čtyřnásobný vicemistr světa Hirvonen.

Neznámou zůstává výkonnost nováčka Hyundai, který vyhrál přetahovanou o talentovaného mladíka Neuvilla z Belgie. Dvojky se budou střídat, jednou z nich je také bývalý pilot Škody Motorsport Juho Hänninen.

Mezi pravidelnými účastníky nechybí ani jihlavský jezdec Martin Prokop, kterého čeká jubilejní, desátá sezona v mistrovství světa. Po dvou devátých místech si žádné konkrétní cíle neklade, chce snižovat ztrátu na špičku. "Loni nám největší problémy dělaly vstupy do závodů, pokaždé jsme nabrali velkou ztrátu. Takže to chceme zlepšit," naznačil Prokop, který jezdí ve Fordu Fiesta WRC.



Témata: rallye, Haas




Najdete na iDNES.cz



mobilní verze