Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Stále věřím v zisk titulu, plánuje hvězda Ferrari Alonso

Fernando Alonso po tréninku na Velkou cenu Monaka | foto: AP

11 2010
Výsledky a průběh Velké ceny Turecka nevěštily pro slavné Ferrari nic dobrého. Jeho jezdci se namísto boje o vítězství prali o pár bodů. Navzdory viditelné převaze Red Bullu a McLarenu je Fernando Alonso přesvědčen, že tým z Maranella ještě letos nemusí skládat zbraně. "Budeme bojovat o titul, uvidíte," sliboval dvojnásobný mistr světa po příletu do kanadského Montrealu, kde ho čeká další závod šampionátu F1.

Výsledky úvodního tréninku v Kanadě však jeho slova nepotvrdily. Alonso byl sedmý, daleko za mclareny nebo mercedesy. A, jak se stáji z Maranella stává poslední dobou poměrně často, prohrál i s Renaultem Poláka Kubici.

Španělský pilot však trvá na tom, že s Ferrari se musí stále počítat. A to i v boji o příčky nejvyšší.

"Prožili jsme si letos pár vrcholů (úvod sezony v Bahrajnu), ale i pádů. Důležité je nenechat se momentální výkonností ovlivnit a stále pracovat na vývoji. Výsledky se dostaví," věří pilot. "Jsme v dost dobré pozici na to, abychom stále bojovali o titul," naráží na nezvykle vyrovnané celkové pořadí mistrovství světa.

Ale zatímco Red Bull, Mercedes nebo už tradičně McLaren přivezly do Kanady řadu vylepšení, která začaly v pátečních trénincích okamžitě zkoušet, Ferrari žádné nové díly nepřichystalo.

"K vítězství vede dlouhá cesta. Teď můžeme bojovat ve středu pole o body, příště to bude jinak. Důležité je nepolevovat a prát se o každé umístění," neskrývá Alonso své zaujetí pro práci v letos novém týmu.

Fernando Alonso v ulicích Monaka při prvním tréninku na Velkou cenu

V Monaku patřil Alonso mezi favority, ale po havárii v kvalifikaci stačil jen na šestou příčku.

Podle Španěla se Ferrari soustředí na to, aby bylo v čele v listopadu, kdy se bude rozhodovat o titulu. A k tomu se musí zlepšit. V Turecku byla ztráta na red bully a mclareny více než hrozivá. Vteřina na kolo se v mistrovství světa svázaném přísnými technickými předpisy nedá smazat jedním, dvěma novými díly.

"V Kanadě si poprvé letos vyzkoušíme nastavení na nízký přítlak a okruh bude samozřejmě velmi náročný na brzdy. Uvidíme, jak se bude monopost cítit za těchto podmínek. V aerodynamickém tunelu to vypadalo dobře," dodal Fernando Alonso, který je mnohými odborníky pokládán za vůbec nejlepšího pilota šampionátu formule 1.

Stejní odborníci ale očekávají, že nastavení na minimální aerodynamickou přilnavost bude nejvíce sedět stáji McLaren. Pokud však Ferrari dokáže, že i jeho stroj je na rovinkách silný, bude podobně úspěšné doma v Monze, na Silverstonu a možná i v podobně rychlém Spa-Francorchamps.

A pak by Alonsovy plány na zisk titulu mohly dostat reálných obrysů. Zatím není daleko. V šampionátu ztrácí na vedoucího Webbera pouhých 14 bodů. Ani nemusí v Kanadě vyhrát, aby se posunul do čela celkového pořadí. Potřebuje jen trochu štěstí.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze