Druhá Octavia WRC s Kennethem Erikssonem v kokpitu byl v cíli osmá. O čtvrtém místě v MS výrobců rozhodne Britská rallye, Škoda, Hyundai a Mitsubishi mají shodně devět bodů.
Vítěz Grönholm, který se již těší z druhého titulu mistra světa, vyhrál v Austrálii zcela s přehledem, klidně a sebevědomě. Úspěch týmu Peugeot podtrhl druhým místem další Fin Harri Rovanperä.
Vedoucí týmu Škoda Motorsport Pavel Janeba měl z bodu velkou radost. "Je to odměna za obrovské úsilí v posledních soutěžích, na kterou jsme dlouho čekali. Nyní jsme opět srovnali krok s našimi největšími soupeři, vše je otevřené," připomněl skutečnost, že o konečném pořadí mezi továrními týmy se rozhodne až v poslední rallye ve Velké Británii. "Uděláme vše proto, abychom naši čtvrtou příčku udrželi," doplnil.
V celkovém pořadí jezdců je před Britskou rallye stav, který se jen tak nevidí. O titul vicemistra bude bojovat pět závodníků, přičemž jezdci jsou za sebou seřazeni takto 2. Burns 34 bodů, 3. C. McRae 33, 4. Sainz 32, 5. Panizzi 31 a 6. Rovanperä 30.
Gardemeister měl v cíli australského klání větší radost především ze skvěle jedoucí Octavie než z bodu, dosaženého díky vyloučení krajana Mäkinena. "Tento způsob získávání bodů nepatří mezi mé oblíbené, ovšem i takový je sport. Nám pomohl test, který jsme před Austrálií absolvovali v Itálii. Výsledky v této rallye dokazují, že změny, učiněné v jeho průběhu, byly dobré a přínosné," řekl šestý jezdec konečného pořadí.
Grönholm si v okolí Perthu připsal páté vítězství v některém z letošních světových podniků, na australských cestách triumfoval potřetí za sebou. Svou převahu nad soupeři dal najevo v závěrečné rychlostní zkoušce, v níž vůbec auto nešetřil, naopak zajel v ní nejrychlejší čas. "Neměl jsem absolutně žádné problémy. Když vedete, snažíte se, aby ti za vámi nebyli příliš blízko," komentoval výsledek finský závodník.
Rovanperä se na druhé místo dostal hned na začátku nedělní etapy díky chybě Solbergova týmu. Nor, který měl před svým konkurentem po sobotě náskok 24,4 sekundy, zvolil špatné pneumatiky a když na to ve druhém měřeném úseku přišel, bylo již pozdě. Rovanperä se v průběžné klasifikaci posunul na šesté místo a ještě má šanci skončit celkově druhý, neboť závodníky až k této pozici Brita Richarda Burnse dělí vždy pouze jeden bod.
Čtvrté a páté místo nakonec patřilo v Austrálii fordům. Španěl Carlos Sainz své postavení sice ztratil po kontaktu se skálou, ale po Mäkinenově diskvalifikaci se vrátil na původní pozici, těsně následován svým kolegou z týmu Markkem Märtinem z Estonska. Těžší nehodu měl do té doby šestý Belgičan Francois Duval s Focusem WRC, které značně poničil a sám byl vrtulníkem odvezen do nemocnice. Podle informací agentury Reuters není řidičův zdravotní stav vážný.
Tato havárie pomohla dopředu oběma škodovkám a Eriksson si z jedenácté sobotní pozice polepšil výš také odstoupením finského veterána Juhy Kankkunena na závěrečném úseku vinou ztráty tlaku v olejovém čerpadle jeho hyundaie. Příslibem pro nadcházející sezony je sedmé místo Francouze Sebastiena Loeba, jenž pilotoval ve zkušebním startu citroën. Tato značka ohlásila na příští rok návrat do mistrovství světa rallye.
Výsledky, Australská rallye:
1. Grönholm 3:35:56,5 h, 2. Rovanperä (oba Fin./Peugeot) - 57,3 s, 3. Solberg (Nor./Subaru) -1:28,7, 4. Sainz (Šp./Ford) - 3:09,0, 5. Märtin (Est./Ford) -6:21,5, 6. Gardemeister (Fin./Škoda) -7:11,6, 7. Loeb (Fr./Citroën) -9:06,1, 8. Eriksson (Švéd./Škoda) -12:46,4, 9. Paasonen (Fin./Mitsubishi) -3:25,5, 10. Stohl (Rak./Mitsubishi) -19:20,7.
Celkově (po 13 ze 14 soutěží): 1. Grönholm 77 b., 2. Burns (Brit./Peugeot) 34, 3. C. McRae (Brit./Ford) 33, 4. Sainz 32, 5. Panizzi (Fr./Peugeot) 31, 6. Rovanperä 30, ...13. Gardemeister 3, 17. Eriksson 1.
Pohár konstruktérů: 1. Peugeot 163, 2. Ford 94, 3. Subaru 54, 4. Mitsubishi, Hyundai a Škoda všechny 9.
Švéd Kenneth Eriksson letí s tovární Octaví WRC na trati Australské rallye. V cíli byl osmý. |