Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Tiger Woods & Roger Federer. Jména legend loni vydělala 934 milionů

LÉTAJÍCÍ ROGER. Švýcarský tenista Roger Federer bojuje o další wimbledonský titul proti Novaku Djokovičovi. | foto: Reuters

23 2014
Jeden se o víkendu na golfovém The Open propadl až na 69. místo. Druhý nedávno na tenisovém Wimbledonu propásl možná poslední šanci na grandslamový titul. Tiger Woods a Roger Federer, sportovní celebrity a dva dobří známí, stále ještě doufají, že oživí své vadnoucí kariéry. Je však čím dál pravděpodobnější, že světu budou vládnout jen v ekonomických tabulkách.

Jednu čerstvě zveřejnil web ATP Tour.com s odvoláním na časopis Forbes. 38letý Američan a bezmála 33letý Švýcar se za rok 2013 stali „finančně nejhodnotnějšími sportovci planety“.

Forbes tvrdí: „Každý díky svému jménu utržil 46 milionů dolarů (asi 934 milionů korun).“ Až za nimi jsou všichni basketbalisté, fotbalové i kriketové hvězdy.

Woods v minulé sezoně znovu povýšil na světovou jedničku. Zdatně přemazával nelichotivé zprávy ze svého neučesaného soukromí. Vraceli se k němu sponzoři. Hlavně díky nim před pěti lety jako první sportovec v dějinách pokořil hranici miliardy vydělaných dolarů.

Sportovci s největší marketingovou hodnotou

1.Roger Federer (Švýc., tenis) 46
Tiger Woods (USA, golf) 46
3.LeBron James (USA, basket) 27
4.Phil Mickelson (USA, golf) 25
5. Maria Šarapovová (Rus., tenis)
6. M. S. Dhoni (Indie, kriket)
7. Usain Bolt (Jam., atletika)
8. Kobe Bryant (USA, basket)
9. Li Na (Čína, tenis)
10. Crist. Ronaldo (Portug., fotbal)

Pořadí podle časopisu Forbes. Částky jsou uvedeny v milionech dolarů.

Náskok Jacka Nicklause v počtu majorových triumfů (18–14) nesnížil už od jara 2008. Trápí ho zranění, konkurence ho dostihla. Přesto zaručuje obří sledovanost každému podniku, kterého se zúčastní.

Podobné je to s Federerem. Pořadatele tenisových turnajů údajně stojí jeho startovné nejméně milion dolarů. 10letá smlouva s Nike mu vynese celkem 100 milionů dolarů (přes dvě miliardy korun). Stejně jako Woods má svou řadu oblečení. Jeho facebooková stránka má 14,4 milionu fanoušků.

Ve Wimbledonu dál vznikaly husté tlačenice u kurtů, na nichž trénoval. Kvůli ladnému stylu i úrovni chování mu přejí nadšenci z různých světadílů, kteří za ním putují na největší akce.

„Dlouhodobá vyrovnanost nesmírně prospívá Federerově značce. V jeho případě vlastně nezáleží na tom, zda ještě vyhraje něco velkého,“ řekl Hans-Willy Brockes, šéf Europäische Sponsoring Börse.

Federer vládne historii se ziskem 17 grandslamových titulů (Španěl Nadal jich má 14). Kdoví zda ještě dobude některou ze čtyř nejvzácnějších trofejí. Šance se postupně snižují. Od listopadu 2012 není číslem 1 na žebříčku, loni dokonce vypadl z Top 5.

Globální popularita mu však zaručuje štědré výnosy i do budoucnosti. Minulý týden si na sněhem obklopeném kurtu v Alpách zapinkal s pohlednou americkou lyžařkou Lindsey Vonnovou, nikoliv jen shodou okolností též Woodsovou partnerkou. Fotografie a klipy z reklamní akce pak vděčně sdílela média v různých koutech světa. (Více ZDE).

Woods a Federer v marketingové sféře prostě tvoří svou vlastní ligu. A jen tak se to zřejmě nezmění.

Autor:






Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze