Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Soutěž poznamenala srážka vozu s diváky

17 2000
Na vítězství v předchozí rallye v Českém Krumlově navázal Roman Kresta s vozem Škoda Octavia WRC i na Rallye Bohemia, čtvrtém podniku mistrovství republiky. Čtyřiadvacetiletý závodník sobotní náskok v neděli ještě zvýšil. Rallye skončila nešťastně: Igor Babák v poslední rychlostní zkoušce nedobrzdil, srazil několik diváků a soutěž byla předčasně ukončena. Na místě okamžitě zasáhla záchranná služba i s vrtulníkem, který převezl těžce zraněnou osobu do liberecké nemocnice. Další tři lidé museli být odvezeni sanitkami s lehkými a středně těžkými zraněními. "Všichni ale stáli v místech, kde směli," podotkl ředitel soutěže Ladislav Pakosta. Rozmary počasí a mokrá a suchá místa na trati dělaly závodníkům v sobotu potíže. Důležitá byla volba pneumatik. "Moc jsme to nezvládli, pokaždé jsme přezuli obráceně. Kdo mohl ale tušit, když pršelo, že za hodinu bude sucho. Naštěstí všichni dopadli stejně," přiznal Kresta. V neděli už potíže neměl. "Dnes jsme mohli jet v klidu, nikam nepospíchat a hlavně neudělat chybu. Když jsme viděli, jak auta odpadávají, mohli jsme si navíc dovolit zkoušet nastavení tlumičů či různé pneumatiky," pochvaloval si Kresta, který se pomalu sžívá s továrně připravovanou octavií, do níž přesedl před začátkem sezony. "Závod od závodu je to lepší a už auto trochu víc chápu." Jako první z favoritů vypadl vedoucí jezdec seriálu Tomáš Hrdinka, který měl ve třetí rychlostní zkoušce havárii. Jen o dvě rychlostní zkoušky déle vydržel Michal Gargulák, jemuž se porouchala poloosa. Technické nesnáze vyřadily i Pavla Siberu a Emila Trinera. V neděli před startem jury penalizovala deseti minutami 36 posádek za to, že odmítly nastoupit do čtvrté rychlostní zkoušky. Všechny zvolily hladké pneumatiky, a když se spustil prudký déšť, chtěly dodatečně přezouvat. Karel Trojan, jenž měl startovat jako první, inkasoval dvanáct trestných minut. "Bylo to rozhodnutí sportovních komisařů, kteří za něj zodpovídají," bránil se Pakosta výtkám většiny jezdců. Do popředí se posunul Jindřich Štolfa, který uvázl na trati ve třetím měřeném úseku, kdy jel za Hrdinkou. Ten havaroval a lidé, kteří pomáhali jeho subaru zpět na trať, zabránili Štolfovi v průjezdu. Jury proto jeho čas zrušila. "Sobota byla pro nás dost krutá," ulevil si třetí Štolfa, jehož mechanici si dokonce vypůjčili servo od německé posádky, která z rallye předčasně odstoupila. "Chytili jsme je ale po odjezdu až v Německu, a tak jsme pro něj museli jet až k hranicím," vysvětlil. Nakonec vše technici stihli vyměnit a Štolfa rallye úspěšně dokončil. Spokojen byl i druhý Ladislav Křeček, jenž se po Hrdinkově odpadnutí posunul do čela průběžného pořadí šestidílného seriálu. "Konkurence nám dala trochu větší prostor. Těžké to bylo zejména v sobotu, kdy se rozhodovalo. Museli jsme jet takticky," přiznal obhájce titulu.

Výsledky: 1. Kresta, Tománek (Škoda Octavia WRC) 2:15:48,3, 2. Křeček, Krečman (Ford Escort Cosworth) -2:25,5, 3. Štolfa, Fanta (Peugeot 306 KC) -9:13,1, 4. Trajbold mladší, Trajboldová (Ford Escort Cosworth) -12:45,6, 5. Wiegand, Kunze (Něm., Ford Escort) -14:52,7, 6. Trojan, Vodička (Toyota Celica) -15:26,6.


Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze