Černé myšlenky se honí hlavou pořadatelům z Pošumavského automotoklubu (PAMK) Klatovy, kteří museli v pátek v noci po tragické nehodě posádky číslo 22 ukončit druhý podnik mezinárodního mistrovství ČR.
"Všichni jsme otřeseni smrtí jezdce Jiřího Skoupila," říká jeden z organizátorů Milan Pospíšil. "Další otázkou ale je, jak se ke zrušení soutěže postaví reklamní partneři a v neposlední řadě jezdci. Krácení příjmů od sponzorů a nutnost vracet část startovného posádkám by nás mohla položit."
Rallye závody v Česku bojují v poledních letech s úbytkem diváků i soutěžících. "Vrchol byl počátkem 90. let, kdy na Šumavě startovalo kolem 80 posádek a navštěvovaly ji desetitisíce fandů nejen z Česka. Teď máme 50 soutěžících a tisíce diváků. Lidé si už rozmyslí, jestli na dva dny na Šumavu přijedou, fandy například z Moravy takový výlet vyjde na několik tisíc korun," počítá Pospíšil.
Rozpočet 46. ročníku Mogul Šumava rallye byl zhruba 3,5 milionu korun. "Snažíme se závod zlevnit jak to jde, rušíme doprovodný program. Přesto náklady na zdravotní zajištění, časoměřiče nebo za poškození silnic stoupají."
Reklamní partneři závazky plní až po závodě, očekávají mediální výstupy a podobně. "Kdyby příspěvky chtěli kvůli zrušení krátit, byla by to obrovská rána. Tragédie se stala po jezdecké chybě při dodržení bezpečnostních opatření. Věříme také, že posádky nebudou chtít zpět část startovného, které činí přes 17 tisíc. Závod jsme ostatně rušili na přání jezdců."
Organizátoři přesto věří, že se Šumava "oklepe".