Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Smrž: Změnu motorky by málokdo zvládl líp

Jakub Smrž | foto: Ivana Roháčková

13 2010
Motorka poškrábaná, Jakub Smrž unavený a skleslý. Přesto své brněnské vystoupení za tragédii nepovažoval.

"Z výsledků jsem určitě zklamaný, ale je těžké to soudit. Částečně to bylo mojí chybou, částečně cizím zaviněním. Každopádně si málokdo umí představit, jaké to je nastoupit po více než třech letech strávených na ducati do domácího závodu na úplně jiné motorce," připomněl 27letý závodník své bleskové přesedlání na aprilii.

Úvodní závod pro vás skončil hned v první zatáčce. Co se stalo?
Jel jsem venkem, měl jsem docela dobré místo. A vtom jsem viděl, jak spadla motorka a nekompromisně mě trefila do zadního kola.

Ve druhém závodě jste zase brzy po startu zamířil do boxů. Proč?
Hned ve druhé nebo třetí zatáčce jsem zjistil, že mi háže zadní kolo. Zkusil jsem s tím chvíli jet, ale nešlo to, tak jsem zastavil a vyměnil gumu. Pak jsem pokračoval, abych získal co nejvíc zkušeností a snažil jsem se jet naplno, což nakonec skončilo pádem. Ale to už mi až tak nevadilo, hlavně jsem potřeboval vyzkoušet spoustu věcí co se týče stylu a motorky. Abych přišel na to, co je do budoucna třeba řešit.

Mistrovství světa superbiků - Jakub Smrž ze stáje Aprillia při tréninku.Český jezdec Jakub Smrž se za pomoci pořadatele zvedá ze země po pádu v závodě na Masarykově okruhu.

Co zavinilo problém s kolem?
Nebyla to ničí vina. Prostě byla špatná guma, což se dopředu nezjistí. Maxi Biaggimu se v superpole stalo to samé.

Existovalo jiné řešení než výměna?
Mohl jsem jet dál pomalu nebo třeba spadnout. Ale nemělo cenu dál nesmyslně kroužit. Pro mě mělo mnohem větší efekt zastavit a vyměnit to. Zaprvé jsme potřebovali zjistit, jestli je to opravdu gumou, a zadruhé jsem pak mohl jet naplno, abych poznal tu motorku.

Pád pak vyplynul z přemíry snahy?
To ne, bylo to klasické podklouznutí na předek. Byl to problém, kvůli kterému jsem padnul i v sobotu na volném tréninku. To samé se mi stalo i během závodu, kdy jsem neměl úplně dobrý pocit z přilnavosti předního kola. To je to, co musíme řešit do příštího závodu.

S aprilií jste jinak spokojený?
Určitě. Ale jak jsem řekl: nastoupit s úplně novou motorkou, navíc do domácího závodu, který je plný stresu a napětí, to by podle mě málokdo zvládl líp.

Co všechno obnáší přechod na novou motorku?
Na to už se mě ptalo hodně lidí, ale není tam nic konkrétního. Všechno je úplně jiné. Co se týče nájezdu, průjezdu i výjezdu zatáčkou, je to úplně jiná motorka.

Jak dlouho vám může trvat, než ji stoprocentně zvládnete?
To nevím, ale třeba Lukáš Pešek se to učil asi rok. Já doufám, že budu rychlejší. To nemyslím špatně, ale opravdu to jde těžko říct. Myslím si, že začátek nebyl špatný, zvykl jsem si celkem rychle. Moje časy po výměně gumy byly kolem pátého místa. Ale dovést to k dokonalosti mi ještě nějaký trénink trvat bude.

Už šest závodů za sebou jste neviděl cíl. Jak to vstřebáváte?
To je shoda náhod. V předchozích závodech to bylo kvůli technickým závadám, teď jsem měl v prvním závodě smůlu a ve druhém vlastně taky, protože to už nebyla technická závada motorky.

Máte teď lepší servis než u Ducati?
U Ducati nebyl servis žádný. Teď se dá podpora od Aprilie ještě těžko soudit, ale určitě nám vychází vstříc s jakýmikoli díly. Po první jízdě byla motorka hodně rozbitá, a všechno, co jsme potřebovali, nám přinesli z Aprilie. Přísun materiálu i podpora je výborná.

Jak dlouho ve vás vlastně zrálo rozhodnutí o změně motorky?
Já jsem tady jen ten, který jede, na čem se řekne. Rozhodnutí nebylo na mně. Ale samozřejmě se mě ptali, co si o tom myslím, a byl bych hloupý, kdybych byl proti.

Jaký máte cíl pro zbytek sezony?
Chci se zdokonalit na té motorce a nastavit si ji pro sebe, abych třeba ještě mohl udělat nějaký hodně výrazný výsledek. Sbírat body teď už nemá cenu. Když chci jet, tak vepředu.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze