„Chtěl jsem být nejlepší z nováčků a věřil jsem, že mohu skončit hodně vysoko,“ uvedl zklamaný Enge na svých webových stránkách.
Zklamaný? Na vyjádření Engeho pocitů by seděl i drsnější výraz. Sprostými slovy si těsně po nehodě ulevoval i jeho manažer Antonín Charouz, jenž seděl přímo na tribuně.
„I ty fóry o řidičkách mě napadaly,“ líčil v pondělí Charouz po telefonu z Ameriky. „Ale nebyly na místě – ta holka jela super.“
Ne Enge, ale pohledná tmavovláska Danica Patricková se stala nejlepším nováčkem závodu. Na proslulém okruhu obkroužila 500 mil jako čtvrtá celkově a způsobila senzaci.
„To byl den! Vteřinku jsem si dokonce myslela, že mohu vyhrát,“ svěřovala se Američanka v cíli novinářům. „Ukázala jsem, že na to mám.“
Patricková si vybrala jedinou slabou chvilku. A odnesl ji Enge...
Engeho nulová sezona |
6. března (Indy Miami): porucha řazení 19. března (Indy Phoenix): najel do zdi 3. dubna (Indy Florida): najel do soupeře 18. dubna (Le Mans End.): hromadná kolize 30. dubna (Indy Motegi): měl zlomené žebro 29. května (Indy 500 mil v Indianapolis): skončil v nezaviněné kolizi |
Kuriózní situaci graduje fakt, že kolize nastala v době, kdy se nezávodilo. Začínala poslední čtvrtina závodu a kolem trati vlály žluté vlajky, což signalizovalo fázi, kdy se vozy sjely a podle pravidel se chystaly opět ostře vyrazit.
Patricková dostala smyk a její vůz se postavil ostatním do cesty. Enge patřil do skupiny, která jela těsně za Američankou, a po nárazu musel kvůli zničenému závěsu předního pravého kola odstoupit.
„Byl jsem Danicou torpédován, nešlo s tím nic dělat,“ popisoval Enge.
Nehodě podle všeho skutečně nešlo zabránit. A ta jen podtrhla Engeho černou sezonu: z různých důvodů český pilot nedokončil ani jeden z 6 závodů, do nichž letos odstartoval. Z toho 5 jich bylo v sérii Indy.
„Ale neviděl bych to jako neúspěch,“ tvrdí jeho manažer Charouz. „Ze začátku si Tomáš zvykal na odlišný styl závodění, ale teď jsou v týmu velmi spokojeni, jak se adaptoval. Cílem stále zůstává být nejlepším nováčkem sezony.“