Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Škoda Fabia bojuje v rallyekrosu opět o titul mistra Evropy

Michael Jernberg a jeho Škoda Fabia WRC. | foto: Jernberg Motorsport

8 2010
Nyirád (Od spolupracovníka MF DNES) - Další rok a stejný souboj. Vůz Škoda Fabia znovu bojuje o titul mistra Evropy v rallyekrosu v nejsilnější divizi 1. Za jejím volantem švédský pilot Mikael Jernberg a proti němu bojují další Seveřané. Isachsen, Hansen nebo Eriksson. Dokáže Jernberg letos konečně vybojovat mistrovský titul?

"Příští rok do toho půjdeme znovu," sliboval Jernberg na konci loňské sezony v Sosnové u České Lípy. Z titulu se tehdy radoval Nor Sverre Isachsen s vozem Ford Focus. Podobné souboje jsou k vidění i úvodu nového ročníku.

Ze čtyř odjetých závodů je stav zatím vyrovnaný. V Portugalsku a Francii byl nejrychlejší Jernberg. V Anglii a Maďarsku zvítězil Sverre Isachsen, který je díky dvěma druhým místům s náskokem devíti bodů v čele celkové klasifikace.

"Naším cílem je opět bojovat o titul a to se nám zatím daří," řekl v úvodu sezony spokojený Isachsen. Přes zimu jeho tým ještě více zapracoval na motoru vozu Ford Focus. "Nemuseli jsme řešit nějaké zásadní změny. Auto funguje skvěle. Naše výsledky jsou toho důkazem," Uvedl Nor. "Stále je před námi ale jěště dost závodů."

Michael Jernberg se snažil, ale ve finále zůstal tentokrát druhý. Na Isachsena na maďarském okruhu v Nyirádu nikdo neměl. "Start do sezony se mi vydařil. Ale před závodem ve Švédsku nás čeká hodně práce na autě," uvedl Jernberg. "Body za druhé místo beru, ale chci vítězit," poznamenal. "Proto nemohu být s posledním závodem spokojený," tvrdí odhodlaně Švéd.

Před svým domácím závodem plánuje velké testování. Chce vyzkoušet několik novinek. "Nikdy jsem auto v půlce roku netestoval. Nyní je to však potřeba," sdělil Jernberg.

Na první dva jezdce šampionátu zatím nestačí ani čtrnáctinásobný mistr Evropy Švéd Kenneth Hansen. I on ví, že musí na svém voze Citroen C4 zapracovat. "Potřebujeme větší sílu motoru. V posledních dvou závodech to bylo jasně vidět," řekl Hansen. Na experimenty ale není mnoho času. "Zbývá pouze měsíc do dalšího závodu, takže není doba na nějaké velké změny," uvědomuje si zkušený Švéd.

Český zástupce Pavel Koutný se v Maďarsku skoro nesvezl. Ke třem bodům z Anglie jezdec s vozem Ford Fiesta žádné nepřidal. "Máme velké problémy s motorem. Letos se pokazily už tři," ohlásil Koutný. Spolu se svým týmem staví nové auto. S poslední generací fiesty by se rád představil v závěru sezony v Sosnové. Právě tam loni vybojoval skvělé třetí místo. "Uvidíme. Zatím je to daleko, ale doufám, že vše stihneme připravit," doufá český jezdec.

Ve divizi 1A a 2 se Čechům daří


Divize 1A v Maďarsku nabídla strhující závěr. Překvapivě se z vítězství radoval český jezdec Jaroslav Kalný s vozem Peugeot 206. Ruští jezdci Rachmatulin a Timerjanov s vozy Renault Clio, kteří jeli v čele, se po vzájemném souboji vyřadili. Toho využil český jezdec. Posunul se do vedení, které udržel do cíle.

"Měl jsem štěstí, ale bez toho toho dnes nejde," řekl Kalný. Maďarská trať mu vyhovuje. Technické tratě jako je ta v Nyirádu patří mezi jeho nejoblíbenější. Přesto se musel do finále A probojovat až po vítězství ve finále B.

"Naše divize je hodně vyrovnaná. Rozestupy jsou malé," ví dobře Kalný. V obou finálových jízdách se mu povedl start a zvolil dobrou taktiku. "Po problémech, které nás celý víkend provázely, je to fantastický výsledek. Ale bylo jasné, že Rusové do sebe půjdou," uvedl vítěz.

I Kalný přesedne v nejbližší době do nového auta. Peugeot 206 nahradí model 207. "Už se těším. Ve Švédsku s ním ale ještě startovat nebudeme. Poprvé do něj usednu pravděpodobně v Belgii," upřesnil Kalný.

Druhý dojel Zdeněk Čermák se s autem Škoda Fabia po vítězství v Anglii a druhém místě v Maďarsku posunul do vedení v průběžném pořadí mistrovství Evropy.

Roman Častoral s vozem Opel Astra, startující v divizi 2 pro vozy se zadním náhonem. obsadil čtvrté místo. Stejně je na tom i v průběžném pořadí mistrovství Evropy.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze