Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Sezona Matěje Smrže nebyla ideální. Povedla se druhá polovina

Matěj Smrž | foto: fansofsmrz.cz

26 2010
Matěj Smrž si letos vyzkoušel mezinárodní mistrovství Německa ve třídě superbiků. Celkově skončil desátý.

Nejel ho poprvé. V minulém roce dostal na poslední dva závody divokou kartu a ve čtyřech jízdách zaujal. Jednou vyhrál, jednou byl třetí a čtvrtý. Hned ho řadili mezi letošní favority.

Ale začala sezona a všechno bylo jinak. "Taky jsem si říkal, že je to super, paráda, že budu mistrem Německa," vyprávěl. Jenže co se nestalo. "Zřejmě i kvůli krizi přišlo v mistrovství světa pár hodně dobrých jezdců o práci."

Několik výborných pilotů i týmů se přesunulo do německého mistrovství. Najednou tam byl tovární tým KTM se dvěma výtečnými piloty, tovární tým BMW opět se dvěma špičkovými jezdci. V továrním týmu Hondy byl pozdější celkový vítěz Australan Muggeridge.

Další dobré jezdce přivedla Suzuki. Yamaha ze své pobočky v Německu zapojila tři jezdce. "Najednou se ukázalo, že je tam patnáct dobrých lidí." K tomu týmy, které bývaly v popředí předtím.

Mladší z bratrů Smržů začal nešťastně. V obou úvodních jízdách prvního podniku upadl. Není to jen jeho vina. Měl i smůlu.

"Byly obrovské problémy s pérováním i s výkonem motorky," podotkl. "A pak i se mnou. Psychika dělá svoje." Měl i dost smůly. Nezaviněné pády v prvních zatáčkách po kolizích soupeřů.

První polovina sezony nebyla dobrá. "Byl jsem celkově někde třináctý čtrnáctý." Představy si naplnil v posledních třech závodech.

Když spadne svojí chybou, přizná ji. Stalo se to v Assenu, kde v první jízdě skončil na zemi. Ve druhé byl druhý. O setiny.

V posledním podniku byl kvůli technickým problémům se spojkou šestý. Druhou jízdu zajel, jak si přál. Byl třetí.

"Představy před sezonou byly jiné," neskrývá. "Ale byl to pro mě nový šampionát, nový tým, nová motorka. A moc jsem nejezdil."

Tovární týmy jsou buď na závodech, nebo na testech. Kdo nejezdí pořád, stále něco dohání. "Ale chceme to zlepšit. Jsme na jedné vlně a domluvili jsme se na další práci i pro příští rok."

Jinde ho nelanařili. Vědělo se, že podepsal na dva roky a je přesvědčený, že tým funguje stále lépe. "Nejsou finanční problémy. Nepodařilo se nám ale využít všechny kvality, jak jsme chtěli."

Rok trvalo, než si vše sedlo. Poslední starty ho ujistily, že je tam, kde chce být. "Hovořil jsem v týdnu se šéfem týmu a shodli jsme se, že by byla škoda nepokračovat."

Pokud uspěje, jeho tým by se tím neuspokojil. "Byla by to jedna epizoda. Pak by chtěli vyhrát i vyšší soutěž." Tou by bylo mistrovství světa. Cíl, který má Matěj Smrž.

"Na druhou stranu říkám, že nebudu jezdit, abych do týmu přinášel peníze," neskrývá. "Kdyby taková situace nastala, skončím se závoděním ze dne na den."

Když bylo všechno v pořádku, jel s nejlepšími. Týden je otcem syna Matěje a to mu dává další sílu. "Jedu přípravu na mistrovství světa," ujistil.





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze