"Některá vyjádření našeho konkurenta ani nechci komentovat, jelikož nechci rozpoutat žabomyší válku a být celému světu truckracingu a jeho fanouškům pro smích," uvedl v tiskovém prohlášení Mario Kress, šéf MKR.
Buggyra si na svém webu už předtím vzala na paškál Kressovo vyjádření, které řekl se 'šťastným úsměvem'. Stálo v něm: "Štěstí nám v posledních dvou týdnech snad nepřálo ani na vteřinu. Ale jako kdyby tam nahoře někdo všechno viděl a všechno v posledním dnu otočil víc na naši stranu, protože to, co se dělo v neděli, je neuvěřitelné."
Janiec v kleštích
Buggyra si rýpla: "Oním 'nahoře', tedy podle všeho Bohem, má být Francouz Janiec, který skutečně všechno otočil? A za šťastným úsměvem se skrývá radost z Albaceteho pobytu v nemocnici a tří zdemolovaných trucků? Pokud ano, jsou křesťanské hodnoty Herr Kresse velmi pochybné!"
A teď vysvětlení.
Ve třetím závodě v Le Mans diváci bez dechu sledovali jednu z největších kolizí v truckracingu vůbec. Španěl Albacete přejížděl boční čáru trati, a tak se natlačil zpátky do vnitřku na Janieca (jezdí za juniorský tým MKR), ten na Vršeckého.
Janiec byl v kleštích, šlápl na brzdu, Albacete se začal přetáčet, smetl Vršeckého a pak už se trucky srážely jako kuželky. Buggyra označila jako (nepotrestaného) viníka nehody právě Janieca. A článek na svém webu nadepsala titulkem Když se mistři srazí s blbcem...
"Zatímco některé srážka s blbcem bolí, existují i takoví, kteří z blbcova konání v konečném důsledku profitují," stojí v materiálu, který naznačuje, že i díky tomu MKR udržela bronz v jednotlivcích (Lacko odrazil nápor Vršeckého) a její juniorský tým Lacko-Janiec se po Le Mans vyhoupl na 3. místo před tandem Vršecký-Levett.
"Zaráží mě, co se kolem té nešťastné nehody děje. O to více, že tým MKR Technology nebyl v této havárii vůbec zainteresován," zmínil Kress fakt, že Janiec nejezdí v jeho stáji, ale jen tvoří dvojici s Lackem v týmech.
Němec Kress našel zásadní chybu, která řetězovou havárii spustila: "Hromadná kolize by se nestala, kdyby Albacete zůstal ve své stopě a nestočil volant doleva. Vše se ale odehrává v desetinách sekundy a po válce je každý generál," napsal Kress, jehož piloti řídí renaulty.
Kromě nepovedeného startu Vršeckému podíl na nehodě šéf MKR nepřipisuje. "Jeho přirozená reakce byla, že stočil volant opačným směrem proti Janiecovi, jelikož se pokoušel udržet svoji pozici. A Janiec, který byl sevřený jako sendvič mezi Albacetem a Vršeckým, se snažil z této situace vyváznout tím, že začal brzdit."
Buggyra ještě píše o tom, že Francouz Janiec nafasoval od týmového vedení rychlé pneumatiky, neboť před Le Mans nebyl v elitní desítce a netýkalo se ho losování gum.
"Pokud požár založí malé dítě, případně mentálně nesvéprávný jedinec, jsou k odpovědnosti voláni dospělí, kteří poskytli dotyčným přístup k zápalkám. Snad si to příště uvědomí i odpovědní manažeři juniorského týmu MKR Technology. Na auta některých jezdců prostě rychlé gumy nepatří!" ostře se obula Buggyra do severočeské konkurence.
Kress vyjádření Buggyry považuje za nesmysly. "Kdybych já byl v pozici týmového šéfa naší konkurence, člověk, který publikoval takové nesmysly, by pro mě nepracoval už ani minutu."
Řevnivost mezi stájemi je stará dva roky. Tehdy právě Kress opustil Buggyru a založil si vlastní stáj MKR, která se okamžitě zařadila mezi elitu.