Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Šéf Ferrari chce kratší závody i víc aut

Prezident Ferrari Luca di Montezemolo má jasnou představu o tom, co by formuli 1 pomohlo. | foto: Scuderia Ferrari

12 2010
Každý tým by do závodu poslal tři auta a během jediného víkendu by se stihly hned dvě Velké ceny. A místo hodiny a půl dlouhé štreky by se jezdilo třeba jen čtyřicet minut. I to jsou návrhy, se kterými před zítřejší Velkou cenou Kanady přišel jeden z bossů formule 1, šéf Ferrari Luca di Montezemolo.

Montezemolo mimo jiné tvrdí: "Musí skutečně závody začínat ve dvě hodiny odpoledne, kdy všichni leží na pláži? A musí být tak dlouhé, když hrozí nuda? Ne! F1 potřebuje krátká a tvrdá klání."

Tyto nápady, které se v F1 objevují se železnou pravidelností, chce v nejbližší době přednést na zasedání asociace závodních týmů (FOTA) a věří, že ho kolegové v zájmu atraktivnosti podpoří. Jenže to bude mít nejspíš zádrhel, už proto, že di Montezemolo říká: "F1 je jako fotbal. Potřebujeme hrdiny a velké týmy. Musíme zabránit většímu počtu menších týmů, protože to vyvolává jen kompromisy. Místo nich chceme mít v závodě raději tři vozy, kam bychom posadili třeba Valentina Rossiho."

Komu fandí Red Bull

Před 14 dny se navzájem sestřelili na trati a dodnes se neshodli na tom, kdo za nehodu mohl. Teď se duo ze stáje Red Bull, Němec Vettel a Australan Webber, hádá znovu, tentokrát kvůli fotbalu.

Jen chvíli poté, co zítra dojedou do cíle, začne na MS duel jejich reprezentací. "Austrálie je nejslabší soupeř, takže určitě vyhrajeme," prohlásil přesvědčeně Sebastian Vettel.

A právě kvůli kritice malých týmů patrně žádných velkých změn nedosáhne. Vždyť i šéf McLarenu a zároveň FOTA Martin Whitmarsch přiznává: "O třetích vozech jsme v poslední době nejednali.
Je to dobrý nápad, pokud bychom snížili počet týmů, jenže my je chceme naopak povzbudit a umožnit jim, aby se rozvíjely a vzkvétaly."

Podle Whitmarsche je cesta, jak zatraktivnit závody, na straně výrobce pneumatik. Pokud bude dodávat dvě hodně rozdílné směsi. "To by způsobilo odlišné chování vozu a zpomalovalo by to piloty, kteří vyjedou mimo optimální stopu," říká.

S ním souhlasí i Jean Todt, prezident FIA. Jenže tvrdí: "V F1 chybí vůle něco změnit. Ale my musíme měnit, jinak ztratíme fanoušky."

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze