Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Šéf F1 zvažuje další Velkou cenu Rakouska

17 2000
S P I E L B E R G - Budoucnost Velké ceny Rakouska v závodech formule 1 na okruhu v Zeltwegu zůstává nejistá. Šéf seriálu Bernie Ecclestone dnes odmítl potvrdit, zda s pořadateli prodlouží smlouvu, jejíž platnost vyprší za dva roky. "Je to krásný závod, rád jsem jezdím," přiznal Ecclestone. "Ale rozhodnutí o prodloužení smlouvy ještě nepadlo. Nejprve to musíme projednat s promotéry," dodal šéf F1. Vedení závodů F1 navíc uvažuje o tom, že v následujících letech vezme pořadatelském právo třem evropským okruhům.

Pořadatelé doufali, že k prodloužení smlouvy dojde již tuto neděli. Za okruh v Zeltwegu se postavili i rakouští politici v čele se spolkovým kancléřem Wolfgangem Schlüsselem. Předseda zemské sportovní rady Gerhard Hirschmann doufal alespoň v ústní dohodu, ale i z té nakonec sešlo. Seriál formule 1 se na rekonstruovaném okruhu A1-Ring v Zeltwegu jezdí teprve tři roky. Kompletní přestavba trati přišla na 57,5 miliónu marek. "Máme velkou konkurenci," postěžoval si Hirschmann.

Šéf závodů F1 Ecclestone chce sloučit testy s volnými tréninky

Šéf formule 1 Bernie Ecclestone navrhl zrušit testovací jízdy, které stáje absolvují v přestávkách mezi závody, a nahradit je vždy dva dny před každou Velkou cenou prodlouženými, šestihodinovými tréninky. Ecclestone tak zamýšlí nahradit tradiční páteční volné tréninky, v nichž o nic nejde, atraktivnějším programem testovacích jízd.

Ecclestoneův návrh vyvolal mezi jezdci rozporuplné reakce. Někteří, například Heinz-Harald Frentzen nebo Ralf Schumacher, by sloučení testovacích jízd s volnými tréninky uvítali. Naproti tomu Skot David Coulthard považuje i testovací jízdy za nedílnou součást kolotoče závodů F1. "Mně testy nevadí. Nemám nic proti ježdění v přestávkách mezi závody. Mám i tak dost volného času. Dovolenou si beru až po sezóně," nechal se slyšet Coulthard, který obsadil v nedělní Velké ceně Rakouska druhé místo.

Ecclestoneův návrh měl zatím více odpůrců než příznivců, v posledních týdnech ale začínají některé stáje měnit názor. "Jde jen o to, jak snížit náklady na provoz, které neustále rostou," obhajoval Ecclestonea šéf stáje BAR Craig Pollock.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze