Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Schumacher už může získat titul

25 2003
Indianapolis - Nejvyrovnanější špička v seriálu mistrovství světa formule 1 za poslední roky se drží v letošní sezoně až do posledních závodů. Před Velkou cenou USA v Indianapolis mohou na titul pomýšlet ještě tři piloti. Přitom prvního Michaela Schumachera a druhého Juana Pabla Montoyu dělí jen tři body, třetí Kimi Räikkönen ztrácí další čtyři.

Kolumbijec Montoya z Williamsu v uplynulých osmi závodech skončil vždy na stupních vítězů. V neděli se čeká velmi tuhý boj hlavně mezi ním a obhájcem titulu Schumacherem ve ferrari a z kuloárů se dokonce proslýchá cosi o možném porušení zákazu využití týmové strategie.

Přesto už může být korunován králem pětinásobný vítěz Němec Schumacher. Musí však vyhrát a doufat, že jeho největší rival neskončí lépe než na šestém místě. Räikkönen z Finska současně musí dojet maximálně třetí.

Třebaže tato možnost pravděpodobně nenastane, v Schumacherově rodišti v Kerpenu už chystají oslavy. "Bylo by to krásné, ale myslím si, že se to skutečně nenastane," prohlásil Schumacher. Pro něj potřebné pořadí letos nepřinesl ještě ani jediný závod.

Německý pilot sice dvakrát porazil Montoyu o nutný rozdíl, ale v obou případech skončil Räikkönen druhý. "Bude to těsný a dramatický závod, to je jasné. Je to obtížná trať a fanoušci si to užijí," řekl Schumacher, který se v USA už delší dobu aklimatizuje.

Montoya má možnost stát se prvním jezdcem, jenž se na stejném okruhu stane vítězem závodu MS formule 1 i populárního amerického podniku 500 mil v Indianapolisu. Bývalý celkový vítěz zámořského seriálu CART tam vyhrál před třemi lety. "Potřebujeme navázat na výkony v minulých závodech a vyhrát. Suzuka totiž Schumacherovi sedí," upozornil Montoya. "Naše auto jezdí skvěle, je velmi silné, ale bude to určitě velmi ostrý závod," předpokládal.

Německý pilot Ferrari se bude moci radovat z titulu také v případě, že skončí druhý a Montoya dojede závod nejlépe na osmé pozici. Räikkönen zároveň nesmí být lépe než čtvrtý. Vzhledem k charakteru trati, kde se mísí absolutní rychlost s technickými pasážemi, což sice klade nároky na kompromisní nastavení vozu, ale vyhovuje favoritům, čeká se konečné rozuzlení až v samotném závěru.

Poslední díl se jede 12. října v japonské Suzuce.

Průběžné pořadí MS

Autoři: ,






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze