K vítězstvím měla legendárnímu Němci podle svědectví Vestappena pomáhat nelegální elektronika, která mu usnadňovala řízení vozu. "V motokárách mě nikdy neporazil, ale teď už znám důvod, proč mě porážel v Benettonu," spustil Nizozemec.
Schumacherův Benetton B194 byl už ve své době několikrát podezírán, v roce 1994 dokonce přilákal pozornost Ayrtona Senny. Trojnásobný mistr světa poté, co viděl suverénní počínání Schumachera v úvodních závodech sezony, vyjádřil pochyby o legálnosti vozu. Podobně jako teď Vestappen.
"Vím, co se dělo. Vždyť jsme spolu jezdili v jednom týmu," citoval Nizozemce magazín Nusport. "Vím, že jeho monopost se lišil od toho mého. V zatáčkách jsem brzdil, jak nejméně to šlo, snažil jsem se je projíždět v plné rychlosti. Tak jak mohl Schumacher vyhrávat? Něco nebylo v pořádku."
Následně v průběhu sezony techničtí komisaři motoristické federace FIA objevili software, který měl bránit prokluzování kol při rozjezdu a který byl předchozí sezonu zakázán. Bylo zahájeno vyšetřování, tým však tvrdil, že systém nebyl aktivní a opak se nepodařilo prokázat.
Jenže Verstappen teď tvrdí něco jiného.
"Měl tam elektronické pomůcky," obvinil sedminásobného šampiona. "Nikdy se o tom nemluvilo, ale já jsem přesvědčený. Když jsem se pak ptal týmového šéfa Flavia Briatoreho, odvětil: Nemluvme o tom. Takže je mi všechno jasné."
Možná že za celou kauzou je ukřivděnost, Vestappen se po boku Němce trápil. Z deseti závodů posbíral jen deset bodů, dvakrát sice stanul na pódiu, nakonec byl ale ještě před koncem sezony vystřídán Johnnym Herbertem. "Lidé si myslí, že hledám omluvy, ale tak to není," hájil se devětatřicetiletý bývalý pilot.
Schumacher ten rok vyhrál osm závodů a titul si zajistil v Adelaide po kontroverzní kolizi s rivalem Damonem Hillem. "Ale podívejte se teď na Mercedes," hájil Verstappen svá slova. "I Michael je závislý na svém voze. Pro mnoho lidí byl bohem. Ale ani on není Superman."