Navzdory temné obloze se nesplnily předpovědi meteorologů o pátečních deštivých trénincích, a protože po ranní sprše povrch dráhy již oschl, mohli jezdci okusit "nový" Hockenheimring na suchu. Nejdůležitější bylo absolvovat co největší možné množství kol a dokonale novou trať poznat. Nejúspěšnější byli v tomto směru Montoya s Barrichellem. Oba si vychutnali bez jednoho padesát okruhů.
V dopoledních jízdách se všichni s novým profilem spíše seznamovali, a proto byla o dramatické momenty nouze. Technické problémy zastavily pouze snahu Coultharda s De le Rosou a těsně před závěrem i Villeneuva.
Po obědě začali piloti zkoušet, co všechno jim nové zatáčky dovolí a výsledkem bylo několik smyků a vybočení z dráhy. Ani velezkušení Michael Schumacher či David Coulthard nebyli tohoto "křtu" ušetřeni. Avšak jedinými, kteří se nedokázali vrátit na trať byli Jarno Trulli a Alex Yoong. U něj by však beznehodový trénink byl spíše překvapením. Technické problémy opět vyřadily jeden z BARů, tentokrát to byl Panis, a po havárii se vrátivšího Fisichellu.
Vynikající zprávou pro všechny fanoušky formule 1 je, že monoposty Arrows se po absenci při Velké ceně Francie objevily na dráze a Frentzen se dokonce vyvezl až do první desítky.
Výsledky pátečních velných tréninků na Grand prix Německa formule 1:
1. M.SCHUMACHER Ferrari 1'16"086 216.418 Km/h 45 kol
2. BARRICHELLO Ferrari + 0'00"162 49 kol
3. RAIKKÖNEN McLaren Mercedes + 0'00"258 34 kol
4. COULTHARD McLaren Mercedes + 0'00"354 29 kol
5. R.SCHUMACHER Williams BMW + 0'00"848 48 kol
6. IRVINE Jaguar Cosworth + 0'01"050 38 kol
7. MONTOYA Williams BMW + 0'01"101 49 kol
8. MASSA Sauber Petronas + 0'01"275 47 kol
9. MCNISH Toyota + 0'01"336 46 kol
10. FRENTZEN Arrows Cosworth + 0'01"385 40 kol
11. BERNOLDI Arrows Cosworth + 0'01"395 39 kol
12. PANIS BAR Honda + 0'01"396 34 kol
13. HEIDFELD Sauber Petronas + 0'01"487 45 kol
14. SATO Jordan Honda + 0'01"598 49 kol
15. DE LA ROSA Jaguar Cosworth + 0'01"646 25 kol
16. FISICHELLA Jordan Honda + 0'01"719 33 kol
17. VILLENEUVE BAR Honda + 0'01"868 52 kol
18. SALO Toyota + 0'01"937 44 kol
19. BUTTON Renault + 0'02"125 44 kol
20. TRULLI Renault + 0'02"572 25 kol
21. WEBBER Minardi Asiatech + 0'03"508 32 kol
22. YOONG Minardi Asiatech + 0'04"078 29 kol