Michael Schumacher vyhrál kvalifikaci a vedoucí postavení suverénně udržel i po startu. Výbornou práci odvedl jeho týmový kolega Massa, který do úvodní zastávky v boxech brzdil Alonsa, takže si Němec mohl získat rozhodující náskok.
Díky menšímu počtu zastávek v boxech se mistr světa před Brazilce dostal, ale na průnik do vedení to nestačilo.
Vynikající vystoupení předvedla Toyota, pro kterou Ralf Schumacher vybojoval čtvrté místo. Jarno Trulli jezdil na jeho úrovni, ale kvůli závadě skončil.
Pátý Kimi Räikkönen na nejlepší nestačil.
Ferrari drží formu a vítězí
Před čtrnácti dny v USA přišel dlouho očekávaný triumf a před Velkou cenou Francie stál před Ferrari ještě o něco těžší úkol - vzestup výkonnosti potvrdit. Navíc na domácí dráze konkurenčního Renaultu.
Už v sobotu po kvalifikaci bylo jasné, že tým z Maranella je na nejlepší cestě za dalším vítězstvím. Ač měl Schumacher v nádrži o pár kilo benzinu víc než Alonso, získal pole position a zajistil si ideální výchozí pozici pro závod. Mohl si být jistý i díky týmovému kolegovi Massovi. I on dokázal Španěla porazit.
Sedminásobný mistr světa šel po zhasnutí červených světel hladce do vedení a za ním ukázal svou cenu pro Ferrari Felipe Massa. Alonso se bleskovým startem dostal na jeho úroveň, ale Brazilec ho v první zatáčce nepustil. Vytlačil Španěla na trávu, a ten musel chtě nechtě zpomalit. Do konce prvního okruhu ještě zkusil pár útoků, ale Massu k chybě nedonutil.
Jako správná dvojka kryl až do 16. kola, kdy zajel do boxů, Schumacherovi záda, takže Němec mohl poprvé tankovat s pohodlným osmivteřinovým náskokem před svým úhlavním sokem. Renault ale nabral více paliva než Ferrari, takže zvolnit, jak byl zvyklý třeba před dvěma lety, rozhodně nemohl.
Massa zamířil podruhé k mechanikům ve 34. kole a začínalo být jasné, že s Alonsem bude obtížně bojovat. Španěl totiž ve 42. kole natankoval až do cíle, zatímco obě Ferrari ještě zastávka čekala. A potřebný náskok přes dvacet vteřin nemohl Massa v žádném případě získat.
To však neplatilo pro Michaela Schumachera, který ujel lídrovi mistrovství o půl minuty, a když v 56. okruhu naposled nabral palivo, bez potíží se vrátil na vedoucí pozici. V Magny Cours zvítězil poosmé, což ještě nikdy žádný pilot při žádné Grand prix nedokázal. Massa už Alonsa ohrozit nemohl a musel se spokojit se třetím místem.
Renault nestačil ani doma
Loni ve Francii mohl Renault před očima vedení automobilky slavit triumf, letos Alonso takové štěstí neměl. Nebyl plně spokojený s nastavením svého vozu a vlastně celý víkend na Ferrari nestačil.
Ať se snažil v kvalifikaci sebevíc, na rudé vozy neměl a rychlostně se trápil i v závodě. I kdyby ho Massa po startu nezdržel, skalp Schumachera by mu tentokrát unikl.
Druhé místo mu zachránil taktický manévr jeho týmu, který se při prvním dotankování rozhodl, že Alonso pojede, narozdíl od Ferrari, do boxů jen dvakrát. Mistr světa jel bez přestávky od 42. kola až do cíle, čemuž Massa nemohl konkurovat - takovým mistrem superrychlých krátkých úseků jako jeho týmový kolega jistě není.
Španěl by se možná na druhé místo dostal už v první zatáčce, ale při souboji kolo na kolo se rozhodl Massovi ustoupit - v současné situaci nesmí riskovat a průjezd cílem v každém závodě je nezbytnou podmínkou zisku titulu. Škoda, že taková strategie často přináší na závodní okruhy mnohaminutovou nudu.
Alonso byl v cíli spokojen - k udržení celkového vedení mu druhá místa stačí. Naopak Fisichella s druhým renaultem spokojen být nemohl. Nevýraznou jízdou si dojel pro tři body za šesté místo. Snad i jemu pomůže nové šasi, které by Renault rád nasadil co nejdříve. Vzrůstající ztráta na Ferrari přeci jen technikům v Enstone nahání strach.
Toyota - plnou parou vpřed
Totální krach v úvodu sezony, náhodné třetí místo Ralfa Schumachera v Austrálii a poté pozvolna stoupající výkony. Zatím se zdá, že ukončení spolupráce s technickým šéfem Mikem Gascoynem týmu s největším rozpočtem šampionátu formule 1 pomohlo. Ve Francii byly rychlejší jen Ferrari a Renault.
Když Trulli s Ralfem Schumacher obsadili v kvalifikaci čtvrtou a pátou příčku, kdekdo to připisoval menšímu množství paliva v nádrži. Opak byl však pravdou. Protože renaulty i ferrari tankovaly dřív, červonobílé stroji si čtyři kola užívaly vedení.
Ralf Schumacher měl smůlu, že mechanik u jeho levého zadního kola nemohl několik vteřin dotáhnout matku a ztratil přiblližně osm vteřin, což ve vyrovnaném poli znamenalo propad na sedmou pozici. To ale nic nebylo proti problémům jeho týmového kolegy.
Jarno Trulli ve 26. kole podlehl tlaku Räikkönena a nechal se od něj předjet. Ve 40. kole pak zatočil do boxové uličky a zamířil rovnou do garáže. Porucha ho připravila o čtvrté nebo páté místo. Ve spolehlivosti ještě Toyota nejlepším nestačí.
Mladší z bratří Schumacherů se dokázal prodrat zpátky za vedoucí trojici, porazil Fisichellu a Räikkönena a dojel si pro druhý nejlepší výsledek sezony. Ve Francii nemohl chtít víc.
McLaren - kde ty loňské sněhy jsou
Opakování loňského scénaře, kdy McLaren po špatném vstupu do sezony vyrážel do závodů s nejrychlejším autem, se k překvapení mnohých nekoná. Ambiciózní tým nejen že stále na nejlepší nestačí, naopak se zdá, že začíná ztrácet.
Kimi Räikkönen dělal co mohl, ale i kdyby ho nezdrželi při druhé zastávce v boxech mechanici, na lepší než páté místo by neměl. Ralf Schumacher s Toyotou byl nad jeho síly, i když k tomu přispěl i fakt, že pod sálajícím burgundským sluncem, které rozpalovala povrch dráhy přes 50°C, pracovaly lépe pneumatiky Bridgestone než michelinky, s kterými jezdí McLaren nebo Renault.
Odvážný Kimi se jako jeden z mála pouštěl do předjížděcích manévrů a po úvodní zastávce si na pohled snadno poradil s Trullim. Vypadalo to, že se Ital ani nebrání. Další úspěšný manévr ale už do cíle nepředvedl. Pokud chce McLaren bojovat ještě letos o stupně vítězů, musí jeho vývojové oddělení přidat na tempu.
Oživením závodu byl nový jezdec Pedro de la Rosa, který zasáhl do boje o body poprvé v sezoně. Zastoupil tento týden vyhozeného Juana Pabla Montoyu. V hvězdnosti Kolumbijce nenahradil a ani nahradit nemůže, ale pokud se týká výkonů na trati, horší určitě nebyl. Po špatném startu ho sice spoustu kol brzdili pomalejší Villeneuve a zejména Webber, takže nemohl bojovat s Fisichellou o šesté místo, rozhodně ale nezklamal.
BMW - bod byl zklamáním
Jeden bod za osmé místo Heidfelda. Kdybyste tohle řekli někomu v týmu BMW-Sauber před sobotním obědem, se zlou byste se potázali. V té době právě oba jejich vozy obvládly poslední trénink a šířily se odvážné myšlenky na stupně vítězů.
To by ale nesměl Jacques Villeneuve uvíznout za pomalejšími stroji už v první části kvalifikace a Heidfelda by nesměl potkat podobný osud v části druhé. Už před startem závodu byli oba mimo body. Villeneuve se sice úspěšně dral vpřed, na dráze předjel i Buttona s Hondou, ale na lepší než jedenácté místo to nestačilo.
Nick Heidfeld se od startu pohyboval na pomezí první desítky a díky odstoupení Trulliho se dostal na poslední bodované místo, které už do cíle udržel. Red Bull, Toro Rosso, Honda - to jsou všechny týmy, které momentálně na BMW nemají.
Honda - ve slepé uličce
Po zimních testech mluvili o titulu, nyní radši nemluví vůbec a se zaťatými zuby se snaží bojovat a poslední bodovaná místa. Honda je zvyklá vítězit všude, kde se objeví, ale jako vlastník týmu zatím ve formuli 1 nestačí. Navíc po vyhazovu technického ředitele Geoffa Willise a dalších strukturálních změnách nelze čekat okamžité zlepšení.
Rezignovaně hovoří a zejména závodí i Jenson Button, který svými výkony na Barrichella nestačí a trápí se jako naposled v roce 2001 u Benettonu. Ve Francii odstavily technické závady postupně obe jezdce, ale pro hrdou automobilku to bylo možná lepší než sledovat přetahovanou se zástupci stáje Toro Rosso, která se ještě loni jmenovala Minardi...
Monteirovo paráda
Kdo si karambolů a formulí 1 ve vzduchu neužil dost při předchozí Velké ceně USA, zaradoval se ve třináctém kole, kdy Monteiro z týmu Midland najel neopatrně na obrubník a předek jeho monopostu se vznesl do vzduchu.
Ve štěrkové únikové zóně dopadl opět všemi čtyřmi na zem a k překvapení přihlížejících ho Monteiro dopravil bez pomoci do boxů. Tam mu ale nezbývalo nic jiného než odstoupit.
Sestupná křivka výkonnosti týmu Williams pokračovala i ve Francii. Trápící se Nico Rosberg porazil pouze Alberse a Montagnyho. Mark Webber jel o poznání lépe, dokonce se snažil udržet na bodech, ale přehřátá zadní pneumatika ho poslala z dráhy do kačírku. S vlající gumou kolem rávku sice dokázala dojet do boxů, ale po krátkém návratu na dráhu to zabalil definitivně.
Závod jsme sledovali v on-line reportáži
Výsledky Velké ceny Francie:
POŘADÍ | JMÉNO | NÁRODNOST | TÝM | ČAS |
1. | Michael Schumacher | Německo | Ferrari | 1h32:07,803 |
2. | Fernando Alonso | Španělsko | Renault | +10,131 |
3. | Felipe Massa | Brazílie | Ferrari | +22,546 |
4. | Ralf Schumacher | Německo | Toyota | +27,212 |
5. | Kimi Räikkönen | Finsko | McLaren | +33,006 |
6. | Giancarlo Fisichella | Itálie | Renault | +45,265 |
7. | Pedro De la Rosa | Španělsko | McLaren | +49,407 |
8. | Nick Heidfeld | Německo | BMW Sauber | +1 kolo |
9. | David Coulthard | Velká Británie | Red Bull | +1 kolo |
10. | Scott Speed | Spojené státy americké | Toro Rosso | +1 kolo |
11. | Jacques Villeneuve | Kanada | BMW Sauber | +1 kolo |
12. | Christian Klien | Rakousko | Red Bull | +1 kolo |
13. | Vitantonio Liuzzi | Itálie | Toro Rosso | +1 kolo |
14. | Nico Rosberg | Německo | Williams | +2 kola |
15. | Christijan Albers | Nizozemsko | Midland | +2 kola |
16. | Franck Montagny | Francie | Super Aguri | +3 kola |
17. | Jenson Button | Velká Británie | Honda | +8 kol |
18. | Mark Webber | Austrálie | Williams | +26 kol |
19. | Jarno Trulli | Itálie | Toyota | +30 kol |
20. | Rubens Barrichello | Brazílie | Honda | +52 kol |
21. | Tiago Monteiro | Portugalsko | Midland | +59 kol |
22. | Takuma Sató | Japonsko | Super Aguri | +70 kol |
Pořadí mistrovství světa:
POŘADÍ | JMÉNO | STÁT | TÝM | BODY |
1 | Fernando Alonso | Španělsko | Renault | 96 |
2 | Michael Schumacher | Německo | Ferrari | 79 |
3 | Giancarlo Fisichella | Itálie | Renault | 46 |
4 | Kimi Räikkönen | Finsko | McLaren | 43 |
5 | Felipe Massa | Brazílie | Ferrari | 42 |
6 | Juan Pablo Montoya | Kolumbie | McLaren | 26 |
7 | Jenson Button | Velká Británie | Honda | 16 |
8 | Rubens Barrichello | Brazílie | Honda | 16 |
9 | Ralf Schumacher | Německo | Toyota | 13 |
10 | Nick Heidfeld | Německo | BMW Sauber | 13 |
11 | David Coulthard | Velká Británie | Red Bull | 10 |
12 | Jarno Trulli | Itálie | Toyota | 8 |
13 | Jacques Villeneuve | Kanada | BMW Sauber | 7 |
14 | Mark Webber | Austrálie | Williams | 6 |
15 | Nico Rosberg | Německo | Williams | 4 |
16 | Pedro De la Rosa | Španělsko | McLaren | 2 |
17 | Christian Klien | Rakousko | Red Bull | 1 |
18 | Vitantonio Liuzzi | Itálie | Toro Rosso | 1 |
Pořadí Poháru konstruktérů:
POŘADÍ | JMÉNO | STÁT | BODY |
1 | Renault | Francie | 142 |
2 | Ferrari | Itálie | 121 |
3 | McLaren | Velká Británie | 71 |
4 | Honda | Japonsko | 32 |
5 | Toyota | Japonsko | 21 |
6 | BMW Sauber | Německo | 20 |
7 | Red Bull | Rakousko | 11 |
8 | Williams | Velká Británie | 10 |
9 | Toro Rosso | Itálie | 1 |