Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Schumacher chce dojet a bodovat

10 2000
B u d a p e š ť - Po jedenácti závodech stojí favorité seriálu formule 1 znovu na začátku. Vedoucího pilota průběžné klasifikace MS, Němce Michaela Schumachera z Ferrari, dělí před dvanáctým ze sedmnácti závodů, nedělní Velkou cenou Maďarska, od rivalů Miky Häkkinena z Finska a Brita Davida Coultharda ze stáje McLaren pouhé pouhé dva body. Šanci prosadit se má ale i vítěz Velké ceny Německa, Brazilec Rubens Barrichello, který na Schumachera ztrácí deset bodů. Tak těsné odstupy dělily jezdce v čele průběžného pořadí naposledy před 26 lety, kdy se ze zisku titulu radoval Brazilec Emerson Fittipaldi.

Schumacher zůstává navzdory "výpadkům" v uplynulých pěti závodech optimistou. "Smůla se přece se mnou nemůže táhnout donekonečna," doufá dvojnásobný mistr světa. "Tomu jsem sice věřil už v Hockenheimu, ale v Budapešti jsme pokaždé zajeli skvěle," dodal jedenatřicetiletý Schumacher, jehož prioritou je "přestát první kolo a dojet na bodovaném místě". Jistotu německému pilotovi dodávají výsledky posledních testovacích jízd. Schumacher se vozu věnoval poctivě ještě ve středu. Padesát kilometrů, které má mít monopost najeto před startem každé Velké ceny, tentokrát nenechal na testovacích jezdcích a absolvoval je osobně.

Přípravu nepodceňují ani u McLarenu. "Statisticky vzato toho už musí mít Schumacher dost a bude se chtít vytáhnout," míní ředitel sportovní sekce automobilky Mercedes Norbert Haug. "Jen doufám, že i tentokrát dojede až za našimi vozy," dodal. Häkkinen s Coulthardem byli po Velké ceně Německa kritizováni za to, že se báli deště, přezuli pneumatiky a přišli o vítězství. Haug to odmítá. "Kdo chce, ať se podívá na časy našich pilotů a zjistí, že patří na mokré trati k nejlepším. Rozhodnutí změnit obutí bylo v naší situaci správné. Barrichello jel stylem všechno, nebo nic a mohl si dovolit riskovat. Proto také zaslouženě vyhrál," míní Haug.

O tom, jestli okruh Hungaroring vyhovuje více vozům Ferrari, nebo McLaren, odmítají Haug i Schumacher spekulovat. "Nevěřím, že letos v seriálu existují okruhy, o nichž lze spolehlivě říci, že patří buď Ferrari, nebo McLarenu," kroutil hlavou Haug. "Snad jen v Zeltwegu to mohlo působit zdáním, jako by tam měl jeden tým výhodu," krčil rameny Schumacher. Okruh, na němž se pojede Velká cena Maďarska, zahrnuje spoustu náročných úseků a mezi jezdci se mu přezdívá buď podle tvaru "Myšák Mickey", případně "Monako bez domů".

Německý pilot vyhrál na Hungaroringu dvakrát - v letech 1994 a 1998. Loni, kdy Schumacher v Maďarsku nestartoval kvůli zlomenině nohy, slavila dvojnásobný triumf stáj McLaren. Z vítězství se radoval Häkkinen před Coulthardem, který si v závodu vytvořil osobní rychlostní rekord (363,4 km/h). Britský pilot skončil ve VC Maďarska třikrát druhý, na vítězství zatím marně čeká. Jediným dosud aktivním jezdcem, který vedle Schumachera s Häkkinenem dokázal na Hungaroringu vyhrát, je Kanaďan Jacques Villeneuve ze stáje BAR.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze