"Myslím, že pokud je porazíme, tak to bude hodně dobře odvedená práce. V závodu na 24 hodin je samozřejmě nejdůležitějším faktorem spolehlivost. Pokud vůz vydrží, můžeme být hodně vysoko,“ řekl Rydell, který své názory prezentoval na webových stránkách Tomáše Engeho. „Pokud se nám vyhnou problémy a vůz pojede celou dobu, pak není důvod, proč bychom nemohli vyhrát. Zvláště, když oficiální trénink proběhl velmi dobře," poznamenal.
Rydell se nemohl nezúčastnit tréninku v Le Mans, protože v té době musel závodit v evropském šampionátu cestovních vozů v Silverstone. „Nejdůležitější je, abychom měli vůz, který vydrží celých 24 hodin,“ řekl Rickard a pochválil českého jezdce: „Tomáš byl při testech velmi rychlý a vedl si tam velmi dobře. Našli jsme dobré a rychlé nastavení vozu. Já s Alainem se budeme okruh muset naučit až při kvalifikaci. Já jsem tam již závodil v roce 1990, jel jsem s vozem Porsche 962. Takže by mi to nemělo trvat dlouho, sice je to dlouhá doba, ale rychle si to osvěžím. V Le Mans měří okruh skoro 14 km, ale tvoří jej převážně rovinky, takže učení je poměrně snadné.“
Rydell v Le Mans v roce 1990 hájil barvy týmu Schuppan Racing a společně s Hurley Haywoodem a Wayne Taylorem vybojovali 12. místo v absolutním pořadí.
Jezdecké trio spolu již závodilo v březnu v Sebringu a tento závod sloužil hlavně ke sbírání zkušeností. „Lépe jsme poznali vůz. Měli jsme tam nějaké problémy, které jsou již vyřešeny a neměly by se opakovat. Takže závod v Sebringu nám určitě pomohl,“ uvedl Rydell. A označil nejkritičtější místo vozu.
„V testech před Le Mans jsme se zaměřovali hlavně na spolehlivost vozu. Nejvíce jsme se věnovali převodovce, nešlo jen o její technické vyladění, ale i my jezdci jsme se museli naučit jezdit tak, abychom ji příliš nezatěžovali. Obvykle všichni jezdíme se sekvenčním řazením a v Le Mans musíme používat klasické háčko,“ dodal Rick Rydell.
Tomáš Enge si v Brně povídá s Rickem Rydellem, s nímž za stáj Prodrive startoval ve 24 hodin Le Mans. |