Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Rozhovory za cílem

16 2000
P a r d u b i c e (mn) - Vítěz Zlaté přilby si věří.
Vítěz Zlaté přilby si věří. Včera vyhrál Leigh Adams nejstarší kontinentální závod na ploché dráze podruhé za sebou a příští rok si troufá na hattrick. "Samozřejmě že vyhrát potřetí v řadě by se mi zamlouvalo," prohlásil devětadvacetiletý Australan. "Když budu živ a zdráv, jsem za rok zpátky."
Co pro vás bylo letos nejtěžší?

Určitě konkurence. Tak silně obsazený závod se hned tak nevidí. A pak je tu také hrozně těžká dráha. Je tvrdá, je zapotřebí trefit převody a co nejlíp vyladit motor.

Koho jste se obával nejvíc?

Jedno jméno ze mě prostě nedostanete. Ono to ani nejde. Když se jezdec dostane do finále, může to "projet" s každým.

Při semifinále mohlo někoho napadnout, že australští jezdci taktizují, aby se jich do finále dostalo co nejvíc.

Úplný nesmysl. Tenhle závod je jako stvořený pro opravdu silné individuality. Taktizovat tak, jak myslíte, se tady nedá.

Co vás na Zlaté přilbě přitahuje?

Když jsem se jako začínající závodník dověděl, že v Pardubicích se pravidelně schází celá světová špička, řekl jsem si, že tam přece nemohu chybět. Zlatá přilba je především otázkou prestiže.

BOHUMIL BRHEL, 6. místo, nejlepší domácí jezdec

P a r d u b i c e (dk) - V nevídané konkurenci letošní Zlaté přilby se do velkého finále prodral jediný domácí jezdec: Bohumil Brhel. "Mezi takovými soupeři je postup kteréhokoli českého závodníka úspěchem," mínil letošní pětatřicetiletý republikový šampion. "I když jsem chtěl výš, šesté místo není zase tak úplně marné."

Co bylo předpokladem úspěchu?

Starty. Kdo vyrazil špatně, těžko už pak mohl něco vymýšlet. Výhodu měli jezdci, kteří startovali z vnitřních drah. Proto jsem se v semifinále snažil, abych ve skupině skončil druhý a nemusel při finále k vnějšku. Bohužel se to nepovedlo, brzy po startu třetí semifinálové jízdy jsem hodně ztratil. Tak jsem to zabalil a raději šetřil síly na finále. Tam jsem z vnější dráhy mohl jen čekat na zázrak, který nepřišel.

Specifická pardubická dráha zřejmě vyžaduje i jinak připravené stroje, ne?

Jezdí se tu úplně jiné převody než kdekoli ve světě. A je velmi složité najít ten optimální. Mému týmu se tohle povedlo, skvěle připravené byly i motory. Bohužel, zdejší tvrdá dráha není moje parketa. K lepšímu umístění bych potřeboval, aby trochu sprchlo a dráha tím pádem tak neklouzala. Snad se toho jednou dočkám, i když diváci by z deště asi radost neměli.







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze