Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Roubaix mi sedí. Měl bych se na něj soustředit ještě víc, plánuje Štybar

Cyklista Zdeněk Štybar | foto: Profimedia.cz

14 2014
Dva roky po sobě skončil na kostkách Paříž-Roubaix v Top 6. Loni to byla senzace, letos už takový výsledek nikoho nepřekvapil. Zahraniční servery nyní řadí cyklistu Zdeňka Štybara do "příští generace potenciálních vítězů kostkových klasik". Tedy mezi muže, kteří naváží na éru legend Cancellary a Boonena.

Jan Bárta loni vyprávěl, že teprve druhý den ráno po skončení Roubaix bylo jeho tělu nejhůř. Zažil jste teď podobný stav?
Abych se přiznal, tak jsem čekal, že to bude mnohem horší. Celkem to jde. Možná až zítra se ten závod opravdu projeví.

Jak si s odstupem 24 hodin vašeho 5. místa ceníte?
Tak... Čuchnul jsem si k pocitu, že bych mohl být i na bedně. Takže mě zase mrzí, že jsem tu bednu nedal. Ale na druhou stranu je to 5. místo a podruhé za sebou jsem takhle vepředu. Což mě těší.

Váš týmový kolega Niki Terpstra byl v posledních třech letech na Roubaix pátý, třetí a letos první. Rovněž vaše bilance má vzestupnou tendenci. Vyhlížíte tedy už i na nejvyšší stupeň?
Doufám, že se mi to jednou povede. Poslední dva roky naznačují, že mi tenhle závod vážně sedí a že bych se na něj měl soustředit víc a víc. Včera, kdyby nenastoupil Niki, tak bych pravděpodobně nastoupil já a zkusil to. Šance, kterou jsem neproměnil, tam byla. Ovšem jak říkám, i to 5. místo je pěkné.

Vanmarcke z Belkinu si po závodě posteskl, že když jste jel v pětičlenné skupině s ním, Cancellarou, Saganem a Degenkolbem, tak jste jako jediný nespolupracoval. Jenže ono to bylo logické. Takový pokyn jste dostal do vysílačky, ne?
Nikdo z mého týmu by asi nebyl zrovna nadšený, kdybych s těmi čtyřmi spolupracoval. Abych já spurtoval o titul proti Saganovi a Degenkolbovi by asi nebylo to pravé.

Silniční jaro Zdeňka Štybara

ASIA UCI TOUR:

Kolem Ománu: 6. a 8. místo v etapách

WORLD TOUR:

Paříž-Nice: 3., 5. a 8. místo v etapách, 15. celkově

Milán-San Remo: 7. místo

E3 Harelbeke: 19. místo

Gent-Wevelgem: 20. místo

Kolem Flander: 18. místo

Paříž-Roubaix: 5. místo

World Tour celkově: 20. místo

Ryze hypoteticky, kdyby vám stejně jako na Flandrech nešly v závěru závodu vysílačky, vyvíjela by se koncovka jinak? V tom případě byste s Cancellarou a spol. tempo tahal? Nebo jste měl druhou skupinku s Boonenem a Terpstrou stále v dohledu?
Odskočili jsme jim na nějakých 15 vteřin, ale já bych stejně nejel, i kdyby vysílačky nešly. Věděl jsem, že někde těsně za mnou je ve skupině Tom. Kdyby tam Tom nebyl, tak bych samozřejmě s Cancellarou a ostatními tahal tempo, ale já měl za sebou v záloze Toma a Nikiho. Proto jsem nespolupracoval.

Když se potom obě skupiny sjely a vpředu šlapalo 11 mužů, pokyn vašeho sportovního ředitele Peeterse údajně zněl: Případný hromadný spurt rozjedeme pro Toma, ale předtím může zaútočit kdokoliv z týmu. Niki Terpstra po této nabídce sáhl jako první.
Asi tak. Bylo to v podstatě jen o tom, kdo ze sebe ještě vymáčkne nějakou sílu. Niki využil momentu, kdy se spojily dvě skupiny a prakticky hned odjel, což byl asi ten nejlepší moment, kdy se dalo nastoupit.

Jezdci Omegy přiznávali, že byli v předchozím týdnu pod určitým tlakem, protože se očekávalo, že vyhrají alespoň jeden z klasických "monumentů". Vnímal jste ten tlak?
Takové už je naše myšlení v těchto závodech. My tady nepřemýšlíme o ničem jiném než o vítězství. Kdyby bylo pro tým úspěchem skončit do 3. místa, tak bych třeba i v té původní pětičlenné skupině spolupracoval. Ale my chtěli vyhrát.

Slyšel jsem, že už dnes jste zase chtěl trénovat, abyste si po kostkách opět zvykl na kopečky.
To jo, ale nakonec jsem dneska na kole nebyl. Nějak se mi nevešlo do denního plánu. Stejně bych šel maximálně tak na hodinku. Docela mě bolel zadek, bylo by to těžké.

Na rozdíl od jiných expertů na kostky pro vás ještě sezona jarních klasik nekončí. Chystáte se na Amstel Gold Race a dokonce se o vás hovořilo i v souvislosti se středeční semiklasikou Brabantský šíp.
Jenže tam jsem jen jako rezerva, ten bych jet neměl.

To už by byl vážně velký zápřah...
Asi jo. Mé tělo teď potřebuje dva tři dny zregenerovat. Byl jsem dneska u fyzioterapeuta, aby mě srovnal. Zítra se zase půjdu normálně projet a uvidím, co to udělá. A v pátek už si jedeme vyzkoušet trať Amstelu.

Co od této ardenské klasiky čekáte?
Vůbec nevím. Pojedu Amstel poprvé, forma je dobrá, zkusím ji tam ještě využít. Ale nedokážu odhadnout, na co mi to stačí. Budeme mít jako lídra Kviatkowského, tak počkejme, jak se závod bude vyvíjet.

Cauberg, který je dominantou Amstelu, dobře znáte z mistrovství světa. Mělo by jít o typ kopce, který vám vyhovuje, že?
Určitě. Tyhle kopce by mi měly sedět.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze