Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Kreuziger: Skočit do velkého úniku, to by teď byla ideální varianta

Vyčerpaný a zklamaný Roman Kreuziger za cílem 19. etapy Tour de France | foto: Tomáš Macek, MAFRA

22 2016
Saint-Gervais Mont Blanc (Od našeho zpravodaje) - Čtyři kilometry před cílem páteční alpské etapy přišla chvíle, které se obával. Roman Kreuziger už se nedokázal udržet skupiny favoritů. Zůstal sám, na trati i v myšlenkách, a věděl, že boj o první desítku Tour se pro něj ještě mnohem víc zkomplikoval. Po pátku jej od ní dělí z 12. místa už dvě minuty.

Vyčerpávající, nebezpečný a mokrý den to byl?
Pršelo až v závěru etapy, po mimořádné prémii (Montée de Bisanne) začalo nejprve kapat, pak se rozpršelo víc. Silnice byla proto taková uklouzaná. My máme naštěstí dobrý materiál, takže to pro mě nebyl velký problém. Ale dneska se mi celý den nejelo dobře. Nemám žádnou výmluvu. Dnes jsem prostě neměl nohy, a proto to dopadlo, jak to dopadlo.

Fotogalerie

19. etapa Tour de France

V úvodu závěrečného stoupání nad Saint Gervais jste se přesto držel uprostřed skupiny favoritů i na strmém 13procentním úseku.
Dnes jsem ten nejprudší úsek přeletěl, ale zároveň jsem si tam hrábnul na dno a v táhlejším úseku jsem potom nebyl schopen vůbec jet. Dojíždíme ke konci Tour a síly už chybějí. Dnes jsem asi trochu zaplatil i za výkon z časovky. Bohužel to bylo tak, že jsem z těch dvanácti nejlepších v pořadí, co jsme tam vpředu jeli, byl jedním z nejhorších. Takže tak.

S jakým plánem jste předtím do etapy vstupoval?
To jsou jen kdyby. Kdyby nebylo, takže ten plán ani nemá cenu komentovat.

Věřil jste v okamžiku krize, že se bude opakovat středa, že si na cílovém kopci na chvíli orazíte a potom se znovu dostanete do rytmu?
Protože to byl docela rychlý kopec, tak jsem věděl, že to bude nejspíš hodně složité. Samozřejmě jsem se snažil až na pásku, jenže dneska ty mé nohy byly úplně prázdné.

Vnímal jste předtím v průběhu etapy, kolik jezdců se ocitlo na zemi?
Vnímal a něco jsem i viděl. Ale když někomu do vysílačky řeknou, že je tam celá silnice popsaná nápisy z časovky a že je proto uklouzaná, a lidi tam přesto začnou nastupovat, tak to cosi svědčí o inteligenci ve skupině. Na těch nápisech to za mokra klouzalo jako na nějaké zebře.

Vy jste se ani jednou neocitl v nebezpečí pádu?
Ne ne, měl jsem to plně pod kontrolou.

Chris Froome vede vlak Sky během sjezdu. Ještě na svém kole, než si po pádu bude muset půjčit jiné od Gerainta Thomase.

Chris Froome vede vlak Sky během sjezdu. Ještě na svém kole, než si po pádu bude muset půjčit jiné od Gerainta Thomase.

Zbývá poslední alpská etapa. S čím do ní v sobotu půjdete?
Teď je potřeba si orazit a zítra uvidíme, co vymyslí Astana, která je v Alpách silná. Kdyby se mi naskytla možnost skočit do nějakého velkého úniku, tak by to byla pro mě ideální varianta.

Myslíte, že favorité by vás už skočit do úniku nechali?
Mám na Frooma ztrátu nějakých deset minut, nemuseli by se toho bát. Pro ně problém určitě nejsem.

Ale pro Kaťušu nebo Lampre, bojující o první desítku, stále problém jste.
U těch ale nevěřím, že by za únikem tahali tempo pelotonu.

Takže jste dál odhodlaný rvát se o desítku?
Ta šance tam pořád je. Uvidíme zítra.

Autor:






Nejsem perfektní máma!
Nejsem perfektní máma!

Své dítě miluji, ale dávám mu opravdu to nejlepší?

Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze