Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Nový vicemistr Evropy Matějovský: Dopadlo to nejlépe, jak mohlo

Michal Matějovský a jeho BMW 320 SI. | foto: archiv

2 2014
Možný útok na lídra průběžného pořadí, jenž by se mohl zdařil jen při jeho smůle, se sice Michalu Matějovskému v posledním podniku letošního mistrovství Evropy cestovních vozů ETCC nezdařil, ale přesto byl po klání na okruhu v sicilské Perguse maximálně spokojený.

Sám tam totiž uhájil druhé místo, když v celkovém hodnocení kategorie S2000 nestačil jen na Petra Fulína, svého týmového kolegu ze stáje Křenek Motorsport. „Dopadlo to nejlépe, jak mohlo a jak jsme také chtěli,“ netají hradecký automobilový jezdec, nyní už vicemistr Evropy v závodech cestovních vozů.

„Vyhráli jsme vlastně všechno, co jsme mohli, vedle prvních dvou míst jsme byli nejlepší v hodnocení národů.“

Necítíte tedy žádnou lítost, že jste na mistrovský titul nedosáhl?
Vůbec ne, Petr byl celou sezonu nejlepší a já jsem rád, že jsem skončil hned za ním a že jsme obsadili první dvě místa.

Poslední podnik mohl mnohé změnit, protože se v něm rozděloval dvojnásobný počet bodů. Proto jste se mohl teoreticky stát mistrem Evropy, zároveň ale mohlo hned několik jezdců zaútočit na vaše druhé místo. Jaké to pro vás byly závody?
Hlavně nám téměř bez jediné chybičky vyšly. Už v trénincích a v kvalifikaci jsme zajížděli výborné časy a v obou samotných závodech jsme před sebe nikoho nepustili. proto jsem vcelku v pohodě uhájil druhé místo.

Vaším největším soupeřem v boji o tuto příčku nakonec zůstal Švýcar Rikli, který vás mohl ještě v poslední jízdě ohrozit.
Sice mohl, ale proto, že dojel v první jízdě za mnou, už to bylo pro něj hodně těžké. On by musel být snad první nebo druhý a já bych prakticky nesměl bodovat. Věděl jsem, že už můžu jet vcelku v pohodě, a bylo to i vidět. Nakonec Rikli měl problémy s motorem.

ME cestovních vozů

kategorie S2000

Výsledky závodů v Perguse:
1. závod:
1. Fulín, 2. Matějovský, 3. Rikli, 4. Onder.
2. závod: 1. Fulín, 2. Matějovský, 3. Sládečka, 4. Fischer, 5. Onder.

Konečné pořadí ME:
1. Fulín 128 bodů 2. Matějovský 84, 3. Rikli 50, 4. Sládečka 39, 5. Fischer 38.

Takže to byl pohodový víkend bez jediného stínu pochybností a závady?
Určitě byl, i když to nakonec nemuselo být až takové. Po dojetí druhé rozjížďky jsme totiž objevili malou dírku v chladiči. Naštěstí se to na autě neprojevilo, ale kdyby se to zhoršilo, motor by se mohl začít přehřívat a mohly by přijít problémy.

Nepřišly a vy jste vicemistrem Evropy. Kam tento úspěch ve své už dost bohaté kariéře zařadíte?
Hodně vysoko, i když nějaké úspěchy už také v minulých letech byly. Před dvěma lety jsem jako první Čech sice závod mistrovství Evropy vyhrál, ale teď je to za celou sezonu a to je víc.

Blíží se konec sezony, co vás ještě čeká?
Konec už je tady. Absolvuji ještě testování tahačů se stájí Buggyra. A už se těším na slavnostní vyhlášení výsledků evropského šampionátu, které proběhne v listopadu v Paříži. A do toho přijde příprava příští sezony.

Budete obhajovat své letošní druhé místo?
Tohle je předčasná otázka. Začínáme jednat. Nějaké nabídky a plány jsou, obhajovat stříbro by bylo super, ale uvidíme. Nic konkrétnějšího se říct nedá.

Často spolupracujete s týmem Buggyra, váš otec je mistr Evropy v závodech tahačů, hrozí váš přestup k nim?
Jednou by to člověk asi rád zkusil a na tátu navázal, ale zatím jsem u cestovních vozů.

BMW druhého v Evropě je na stovce za pět vteřin

Maximální rychlost překračující 240 kilometrů za hodinu, zrychlení z nuly na 100 kilometrů za nějakých pět vteřin. S touto silou, kterou vozu dává čtyřválcový motor s obsahem 2000 ccm s výkonem kolem 280 koní, pracuje hradecký jezdec Michal Matějovský, když se svým BMW 320si uhání po závodním okruhu v závodě mistrovství Evropy cestovních vozů. „Jsou to přibližné hodnoty, vlastně jsme to nikdy ani přesně neměřili,“ říká zanedlouho devětadvacetiletý závodník o automobilu, který ho letos vyvezl k titulu vicemistra Evropy.

Ten získal v kategorii S2000 v seriálu, v němž se v jednom závodě potkávají s vozy kategorie 1600turbo. „Právě díky turbu je jejich výkon o něco větší, zhruba tak 310 koní,“ přibližuje závodník.

Do mistrovství Evropy cestovních vozů vstupují týmy s tím, že výrobce musí u příslušného typu vyrobit přesně daný minimální počet vozů. Automobil, se kterým letos Matějovský závodil, je z roku 2007 a náklady na jeho pořízení nejsou malé. „Cena nového se pohybuje v řádech milionů,“ přiznává závodník.

Vedle mistrovství Evropy ETCC se jezdí také světový šampionát cestovních vozů WTCC, který je už podle názvu o krok výš. Technika a počet závodů jej dělají finančně mnohem náročnějším pro jednotlivé týmy. „Je to trochu někde jinde,“ přiznává Matějovský.

Jen pro srovnání. Letošní evropský šampionát měl pět podniků, světový dvanáct. Podle posledních informací ale v mistrovství Evropy jeden závod přibude. A jak by dopadlo srovnání vozů, které oba seriály jezdí? „Ty z mistrovství světa by navrch měly, viděl bych to tak o vteřinu na kilometru,“ vysvětlil hradecký závodník.







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze