„Zbývají sice už jen tři víkendy,“ dumá manažer stáje Jan Kalivoda, „ale loni si Španěl Albacete nechal utéct čtyřicetibodový náskok na titul v posledních dvou závodech. Šance pořád jsou.“
Buggyra prožila snový víkend. David Vršecký s Adamem Lackem konkurenci zadupali, každý si zapsal 42 bodů; v týmech letos dokázal víc jen vedoucí tandem AlbaceteBösiger (stáj Lutz Bernau), který se blýskl 85 body v Navaře. Z druhé pozice mezi konstruktéry Buggyra zaostává o 47 bodů. „Tenhle souboj ještě nebalíme!“
Ani mezi jednotlivci ještě Buggyra odepsaná není, Lacko útočí ze závětří: 1. Albacete 261, 2. Hahn 249, 3. Kiss 246 (všichni MAN), 4. Lacko 205, 5. Vršecký 178. „Sázka na dva výborné Čechy se nám vyplácí,“ cítí Kalivoda. „Když jsou dva vyrovnaní jezdci v týmu, je to obrovská výhoda. Můžou jeden druhému pohlídat stopu na dráze. Porovnat si data, zjistit, kde je chyba.
Jestli na autě, nebo ve stylu řízení. Kluci se semkli, spirit týmu je vynikající. I když se kolikrát nedaří, držíme při sobě,“ pochvaluje si.
Stejně jako Lacko: „Snažíme se ze spolupráce ždímat maximum.“ Žádná nevraživost, jak se z rivalské minulosti mohlo zdát. „Spory Lacko - Vršecký byly vyšponované jen díky Adamově bývalé stáji. My s ním žádné sváry neměli. Já od začátku věděl, že to bude fungovat,“ nezapochyboval Kalivoda.
Zbývají bitvy v belgickém Zolderu, ve španělské Jaramě a ve francouzském Le Mans. Pokud „hon na čarodějnice“ MAN a vylepšení pozic nevyjde, Kalivoda se nezhroutí. Je smířený, že tovární gigant má náskok. „Tahače MAN letos letí. Už ne dva, ale tři. Škoda, že odskok vpředu už je velký.“
Co je teď, nemusí být v příští sezoně. „Co vím, tak MAN už nepojede současnou konfiguraci motoru,“ dozvěděl se Kalivoda. „Třeba to zamíchá pořadím a budou úplně jiní lidé na stupních vítězů.“
A v Mostě za rok bude na autodromu zase natřískáno. O víkendu podle pořadatelů přišlo víc diváků než loni, kdy jich bylo 90 tisíc. Přesné číslo ještě nespočítali.