Tým Red Bull, který ovládl seriál formule 1 čtyřikrát za sebou, si musel na rakouském okruhu Red Bull Ring, tedy na trati, která má stejného majitele, vytrpět jeden z nejhorších závodů posledních let - Daniel Ricciardo dokončil na osmém místě a Sebastian Vettel kvůli závadě motoru ani nedojel do cíle. Reakce vždy hodně hlasitého šampiona byla velmi netypická - nezlobil se, nenadával, neplakal. Zcela rezignovaný Vettel jen pár slovy zhodnotil další nepovedený pokus o návrat na loňské příčky.
Motory F1V roce 2014 došlo k několika změnám pravidel F1. Tou nejvýznamnější byl přechod z osmiválcovým motorů o objemu 2,4 litru používaných v letech 2006 až 2013 na šestiválcové turbomotory o objemu 1,6 litru se zabudovaným systémem rekuperace energie. Suverénně nejlepší parametry mají motory Mercedes, Ferrari a zejména Renault ztrácejí. Obzvlášť na dlouhých rovinkách, a tedy při vyšších otáčkách, je rozdíl patrný pouhým okem. |
Velká cena Rakouska přitom měla být pro Red Bull závodem, kdy se s vylepšeným motorem konečně naplno postaví dosavadním suverénům z Mercedesu. Realita však byla přesně opačná, výkonnostní odstup od čela závodního pole se ještě zvětšil.
"Spolehlivost je neakceptovatelná. Výkon je neakceptovatelný. Je potřeba, aby v Renaultu došlo ke změnám. Takto to nemůže dál pokračovat. Není to dobré pro Renault a není to dobré pro Red Bull," ostře se opřel šéf Red Bullu Christian Horner do svého dlouholetého dodavatele motorů.
Horner přitom není šéfem, který by své pocity a dění v rámci týmu ventiloval přes média. Stejně jako veřejně často nekritizuje. Je tedy jasné, že je již velmi nespokojen. Vedení Renaultu slíbilo po nepovedeném vstupu do sezony týmu Red Bull, že uspíší vývoj motoru a v polovině roku bude výkonnost srovnatelná s Mercedesem. Ale nestalo se.
"Naše situace je velmi frustrující," pokračoval Horner. "Samozřejmě, že jsme spolu s Renaultem dosáhli mnoha úspěchů. Vyhráli jsme všechny závody a všechny šampionáty. Ale nyní ztrácíme a situace se vůbec nelepší. To je dlouhodobě neudržitelné."
"Tohle není naše věc, tohle není naše zodpovědnost. My jsme koncový uživatel a je frustrující, že nemůžeme problém nijak řešit. Něco se musí stát," dodal Horner.