Mezi kandidáty na prvenství lze zařadit také domácího Michala Garguláka. Sprint bere pouze jako test, protože letos moc ostrých kilometrů nenajezdil. „V tak nabité konkurenci je těžké tipovat vítěze. Může to být kdokoliv z favoritů,“ poznamenal Minařík.
Dalším předním jezdcem z regionu, jenž se rozhodl startovat na domácím podniku, je Miroslav Jandík. Po loňské zkoušce s corollou pojede se svým tradičním mitsubishi ve skupině N v tradičních barvách týmu Defend-Lock Motorsport. „Už před sezonou jsme našim partnerům slíbili, že pojedeme jeden sprint. Nejjednodušší bylo zvolit domácí podnik,“ vysvětlil Jandík.
Pořadatelé evidují 107 přihlášek. Nejvíc vozů se představí ve třídě A do 1400 ccm (22), nejméně naopak v kategorii A do 1600 ccm. V ní zaujme posádka Jaroslav Vančík, Jan Tománek na kitové felicii. První je šéfmechanikem Romana Kresty, druhý jej naviguje.
Rallyesprint Kopná vznikl před deseti lety jako rozlučka regionálních pilotů se sezonou. Od té doby se stačil vypracovat do mistrovství republiky, jeho zázemí se podstatně změnilo. Jinou podobu dostala také trať, která je velmi kompaktní. Nejvzdálenější místo - Držková - leží pouhých osm kilometrů od slušovického centra. Letos se pojede dvakrát na čtyřech úsecích. Nejdelší test měří něco přes deset kilometrů, nejkratší necelých pět. První rychlostní zkouška začíná pouhých 200 metrů od startovní rampy. „Při stavbě trati jsme museli třikrát improvizovat. Šlo nám o to, aby zkoušky byly technické a zároveň aby nebyly příliš rychlé,“ podotkl Minařík.
RYCHLOSTNÍ ZKOUŠKY RALLYESPRINTU KOPNÁ
RZ 1 a 5 Hvozdná (9:33 a 11:58)
RZ 2 a 6 Podhoran (9:58 a 12:23)
RZ 3 a 7 Kopná (10:11 a 12:36)
RZ 4 a 8 Raková (10:38 a 13:03