Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Mamut vyrazí na Dakar ze Židovic, znovu dojde na rivalitu s Buggyrou

Tahač stáje MKR Technology. | foto: Patrik Pátek, MKR

10 2014
Mamut proti Tlouštíkovi. Fanoušci motosportu můžou na Dakaru 2015 hltat i souboj gigantů vypiplaných v severočeských stájích. A tedy i oživenou rivalitu Buggyra - MKR Technology, která bavila při okruhovém mistrovství Evropy tahačů.

Roudnická Buggyra už na slavné rallye startovala s vozem Fat Boy neboli Tlouštík (kamion Tatra) a pro nadcházející ročník vytvořila speciální Loprais Buggyra Dakar Forces, v němž spojila elitní české piloty Aleše Lopraise, Martina Kolomého a Jaroslava Valtra.

MKR Technology, která má zázemí v sousedních Židovicích a letos se mistrovství Evropy tahačů sama neúčastní, svůj projekt pro dálkové rallye zveřejnila ve čtvrtek. Nachystala dakarské speciály pro nizozemský Mammoet Rallysport (mammoet znamená mamut).

MKR tedy vystupuje v roli vývojového a servisního týmu. Jako základ zvolila značku, s níž vybojovala na okruzích dvakrát prestižní Pohár konstruktérů. Závodní kamiony vycházejí z modelové řady Renault K-Range.

„Náš nový projekt má mnohem větší měřítko, než momentálně můžeme prozradit. Z aktuálních příprav mám mimořádně dobrý pocit. Naše auto je rychlé a konkurenceschopné,“ řekl Mario Kress, šéf MKR. Velkolepé odhalení plánuje na konec října.

Už teď kamiony ze židovické stáje závodí na Rallye Maroko. „Nejeli jsme tam vyhrát, ale testovat v závodních podmínkách. Samozřejmě, že se pereme s technickými problémy. Vždyť jde o úplně nový speciál. Ale jsou to jen dětské nemoci,“ podotkl konstruktér Kress.

Ambice na Dakaru ještě neprozradil. Buggyra bude mít jen ty nejvyšší. „Pokud chceme konkurovat značkám jako Kamaz a Iveco, musíme vsadit na týmovou strategii,“ prohlásil pilot Martin Kolomý.

Autor:




Najdete na iDNES.cz



mobilní verze