Na náročných kamenitých tratích se vyvarovala větších potíží jen nejlepší trojice. "Až na pár defektů šlo všechno perfektně. Nic jsme neztratili," pochvaloval si McRae. "Nečekal jsem tak dramatický úvod. Snad každý kromě Carlose a mě narazil na problémy."
Úvodní etapa se stala konečnou pro mistra světa Tommiho Mäkinena. Finský pilot musel odstoupit poté, co se poškodil hřídel na svém mitsubishi. "Boj o titul teď bude obtížnější, ale uvidíme, jak si povedou ostatní. Každý den tu bude náročný," uvedl Mäkinen, který v Řecku ještě nikdy nevyhrál.
Lídr mistrovství světa, Brit Richard Burns, který měl nevýhodou pozici prvního jezdce na trati, je po pěti erzetách pátý. V závěru dnešní etapy poničil brzdy na svém subaru a na
první místo ztrácí přes dvě minuty.
Před McRaem vedl závod Marcus Grönholm z Finska, jenže ve třetí erzetě vyjel z trati, urazil kolo a nabral pět minut ztráty.
V prostředí, kde teploty vzduchu přesahovaly 35 stupňů Celsia ve stínu a kde všechny posádky musely podle nových předpisů FIA povinně obléci žáruvzdorné kombinézy, si Schwarz prožil peklo. "Tato etapa byla snad nejtěžším dnem mé dosavadní závodnické kariéry," uvedl v cíli zcela vyčerpaný Němec, jenž vstal z hotelové postele až těsně před startem.
"Již třetí den mám horečku a téměř nemohu polykat. Příjem iontového nápoje ukrutně bolí, což během této rallye není vůbec dobré. Po dnešních pěti erzetách jsem naprosto vyřízený, ale věřím, že zítra ráno se budu cítit alespoň o trochu lépe," dodal Schwarz.
Druhý jezdec týmu Luis Climent zahájil soutěž velmi dobře, po dvou zkouškách byl o šest míst před Schwarzem. Šest kilometrů před cílem třetí erzety však ztratil levé přední kolo a musel odstoupit. "Pro mě je utržené kolo malou záhadou," divil se Climent. "Nezdálo se mi, že bychom do něčeho narazili. Nyní musíme počkat na přezkoumaní celé události techniky týmu."
Výsledky 1. etapy:
1. McRae (Brit./Ford) 1:04:09,6, 2. Sainz (Šp./Ford) -38,5,
3. Delecour (Fr./Peugeot) -1:12,9, 4. Kankkunen (Fin./Subaru) -
2:00,8, 5. Burns (Brit./Subaru) -2:08,9, 6. Finlay (Brit./Ford) -
3:26,6, 7. Arai (Jap./Subaru) -3:30,0, 8. Bachašab (Saúd.
Arábie/Toyota) -4:00,4, 9. Schwarz (Něm./Škoda) -4:04,2, 10.
Papadimitriou (Řec./Subaru) -4:22,2.