Mercedes, Force India, Williams, McLaren. Všechny tyto týmy mají pod kapotou motory Mercedes. Stuttgartská automobilka se s přechodem formule 1 na turbo pohon vypořádala mnohem lépe než její konkurenti. Ztrácí Renault, ztrácí Ferrari. Vždyť tým Sauber, který používá zákaznické agregáty z Maranella, nemá letos ani šanci na body. Jaký to rozdíl oproti předchozím sezonám! Ve švýcarském Hinwilu vždy stavěli vozy, které alespoň nějaké body dokázaly získat.
Mistr světa sezony 2007 nedával svůj špatný výsledek za vinu střetu po startu, kdy do něj vrazil Kevin Magnussen s vozem McLaren, ani pozdějšímu problému s Daniilem Kvjatem z Ruska. Motory od Mercedesu jednoduše nedávaly Ferrari žádnou šanci.
"Tyto auta nás dokázaly na rovinkách velice snadno předjet. Jeden vůz Force India mě předjel na výjezdu ze šesté zatáčky a bylo to jako by jel jinou třídu. Vyrazil z boxové uličky a já měl pneumatiky staré jen pár kol. Vyjel jsem ze zatáčky, nejlépe jak to šlo, ale on si najel na vnitřek a jednoduše mě objel. Nemohl jsem s tím vůbec nic dělat," popisoval finský jezdec. "A v další zatáčce měl masivní trakci, takže rozdíl není jen ve výkonu."
Jezdci Ferrari skončili v Bahrajnu na posledních dvou bodovaných místech a podle Räikkönena neudělali nic špatně. Nechybovali ve strategii, neměli na trati technické ani jiné problémy. Přesto nestačili.
"Vyhrál jsem tento závod třikrát a určitě jsem nezapomněl, jak se tady jezdí. Byli jsme tak vzadu, protože na trati jednoduše bylo osm vozů rychlejších než my. Musíme to co nejdříve změnit. Čekají nás testy a já budu jezdit dva dny. Nebudu mít klid, dokud se situace nezmění," dodal nečekaně bojovně finský pilot.