Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Puma chce v golfu konkurovat Nike i Adidasu. Koupila si výrobce holí Cobra

Firmy Puma i Cobra byly doteď zaměřeny zejména na mladší hráče a nelze očekávat, že by se na tom cokoliv změnilo. | foto: AP

11 2010
Jedna z nejoblíbenějších golfových značek Cobra mění svého majitele. Společnost Acushnet, do jejíhož portfolia spadá i Titleist a FootJoy, ji prodá sportovnímu gigantovi Puma. Akvizice by měla být dotažena v červnu.

Ačkoliv detaily obchodu nebyly zveřejněny, očekává se, že Puma převezme i dosavadní sponzorské smlouvy s hráči. Není jasné, jak se zachovají profesionálové na hlavních tourách, kteří dosud používali všechny značky společnosti Acushnet. Častá kombinace je, že hrají s holemi Cobra a Titleist, míčkem Titleist V1, a na sobě boty a rukavici značky FootJoy.

Geoff Ogilvy

Příkladem může být Geoff Ogilvy. Jedenáctý hráč světa má letos v bagu celou výbavu od Acushnet, včetně dřev značky Cobra. Zda bude muset "trojku" a "pětku dřevo" vyměnit, bude zřejmé až v době dokončení prodeje Cobry.

Cobra

Nejznámnějšími golfisty, kteří s holemi Cobra hrají, jsou Camilo Villegas, Ian Poulter nebo J. B. Holmes.

Tlaku ze strany výrobců se možná dočká i Rickie Fowler. Ten sice značku Cobra nepoužívá, ale koncem loňského roku podepsal lukrativní smlouvu s Pumou. A zároveň hraje holemi Titleist. Dosud si tyto firmy navzájem nekonkurovaly, jelikož Puma nabízela pouze oblečení, zatímco Titleist se zaměřuje zejména na hole. Ale s prodejem Cobry se situace mění. Na dotaz redaktora golf.com Fowler odpověděl, že je "Titleist guy".

Rockie Fowler

Puma jde ve stopách svého německého konkurenta, ke kterému má historicky blízko - Adidasu. Obě firmy byly založeny bratry Dasslerovými. A i aktivity na golfovém poli mají podobné. Adidas se také zaměřoval na oblečení, na trh golfového vybavení vstoupil v roce 1997, kdy koupil společnost TaylorMade. Před dvěma lety přibyla do portfolia značka Ashworth a v té době Adidas vyhlásil útok na Nike. Mezi hlavní tváře patří španělský golfista Sergio García. Na PGA Tour slaví úspěchy zejména drivery TaylorMade, které jsou nejpoužívanější ze všech značek. Ale hlavní pozici z velké sportovní trojky má na golfovém trhu Nike.

Autor:


Témata: Firmy, Akvizice, Nike, PGA tour




Najdete na iDNES.cz



mobilní verze