Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Půjdeme s Lewisem proti sobě, hlásí Button před domácím závodem

Jenson Button z McLarenu gratuluje k vítězství svému stájovému kolegovi Lewisi Hamiltonovi. | foto: AP

8 2010
Minulý rok byl favoritem Jenson Button. Ale na Silverstonu vyhořel. Před letošním závodem opět živí britští fandové F1 naděje, že triumfuje domácí jezdec. A šance je velká - z pozice lídrů šampionátu dorazí hned dva Angličané - k Buttonovi se přidal Hamilton.

Hamiltonův náskok na čele činí pouhých šest bodů, stejný odstup pak má na druhého Buttona i třetí Sebastian Vettel z Německa.

Ale jezdci McLarenu jsou rozhodnuti nepřenechat vavříny nikomu dalšímu. Touží po domácím dvojitém triumfu. Něco takového se naposledy podařilo v roce 1999 Davidu Coulthardovi a Eddiemu Irvinovi; Coulthard zvítězil, Irvine byl druhý.

"My jsme tu však proto, abychom bojovali jeden proti druhému," prohlásil Button, který obhajuje titul mistra světa.

Před rokem se však ani jednomu z jezdců v Silverstonu nedařilo. Button skončil šestý, Hamilton v pozici obhájce prvenství titulu mistra světa dokonce až šestnáctý po devatenáctém místě v kvalifikaci.

"Už se mi podařilo vyhrát v Monaku a už jsem také vyhrál titul mistra světa. Vítězství v domácím závodě je tak jednou z věcí, které mi v životopise chybí," uvedl Button.

Vítězství v domácím prostředí pro něho má velký význam. V tomto ohledu za Hamiltonem zaostává. "Ten pocit vyhrát britskou Grand Prix, domácí závod, je ojedinělý," připomněl Hamilton své vítězství z roku 2008. "Je to skoro stejně tak dobré jako stát se celkovým vítězem seriálu," doplnil Hamilton.

Nový Silverstone

Jezdci se budou muset v honbě za body vypořádat s nástrahami prodloužené trati, která prošla renovací. Silverstone byl totiž ještě před rokem na pokraji vyřazení z kalendáře závodů formule 1 a britskou Grand Prix měl místo něho hostit Donington Park.

Finanční problémy v Doningtonu, které znemožňovaly přestavbu trati, ovšem napomohly Silverstonu k opětovnému získání pořadatelství, což posléze ztvrdila také dlouhodobá smlouva s promotérem seriálu Berniem Ecclestonem na dalších 17 let.

Okruh je nyní delší a má také nabízet více příležitostí k předjíždění; původní délka 5,141 kilometru se protáhla na 5,891 kilometru. Do pátečního tréninku přitom mohou jezdci testovat trať pouze na simulátoru, což prý Hamiltonovi zatím příliš nešlo.

"V prvním kole jsem zcela minul novou pasáž a pokračoval jako obvykle. Trvalo o něco déle, než jsem si zvykl, že po příjezdu k (zatáčce) Abbey nemám zahnout vlevo, ale pokračovat doprava na novou pasáž," objasnil své potíže lídr šampionátu.

McLaren dorazil s vylepšenými vozy. Plánuje představit novou verzi difuzoru, který napomáhá proudění vzduchu. Konkurenční Red Bull i s jeho přispěním dobyl v této sezoně osmkrát první startovní příčku z devíti případů.

Hamilton je však velmi opatrný. "Když se pokoušíte něco vylepšit, tak to často nedělá úplně přesně to, co očekáváte. Teprve uvidíme, přesně které části pracují dobře a které nikoliv. Není to něco, co můžete jen tak přidat na auto, chvilku trvá, než se vše vyladí," vysvětlil Hamilton. "Zatím jsme neměli možnost to otestovat, takže nejprve se musíme ujistit, že z toho získáme optimum," dodal Hamilton.

Protože za třetím Vettelem je čtvrtý Australan Mark Webber, pokračuje přetahovaná McLarenu s Red Bullem také v Poháru konstruktérů. V Red Bullu je pod drobnohledem především vztah obou jezdců poté, co se Vettel pokusil koncem května při závodu v Istanbulu z druhé pozice předjet svého stájového kolegu Webbera, ale došlo ke kolizi, po níž nemohl Vettel pokračovat dál v závodu a Webber nakonec uhájil alespoň bronz.

"Někteří lidé si mysleli, že to je konec světa, ale tak to není. V krátkém časovém úseku ztratil on více, než jsem ztratil já. Celý tým se z té situace ponaučil, včetně jezdců v první řadě," ujistil Webber.

Pro Red Bull možná nebudou výsledky nedělního závodu žádným velkým překvapením. Stáj totiž v nedalekém sídle v Milton Keynes provedla simulaci celé nadcházející Grand Prix Velké Británie. Týmový šéf Christian Horner však odmítl sdělit, jak simulovaný závod skončil. Prozradil jen to, že Red Bull nedosáhl na "pole position", tedy první místo na startu.

Autoři: ,






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze