Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Pronikne Vettel poprvé až na vrchol? Před Čínou není většího favorita

Sebastian Vettel (Red Bull) se raduje z triumfu ve Velké ceně Malajsie. | foto: AP

15 2010
Minulý rok v Číně poprvé triumfoval v barvách stáje Red Bull Racing, v letošní sezoně se na stejném místě může vyhoupnout do čela pořadí mistrovství světa. Sebastian Vettel má před Velkou cenou Čínu nejrychlejší auto a je nepochybným favoritem. Lídrem F1 ještě nikdy v kariéře nebyl.

GP Číny

Největší okruh na asijském kontinentu hostí o víkendu čtvrtý závod mistrovství světa vozů formule 1. Velká cena Číny se pojede na trati na předměstí Šanghaje v supermoderním areálu, kam se vejde 200.000 diváků.

Okruh, jehož výstavba stála 459 milionů dolarů, měří 5,451 kilometru a má tvar čínského znaku pro výraz "šang", v překladu vysoký. Tvoří jej čtrnáct zatáček, stejný počet levých i pravých. Nejdelší rovinka měří 1200 metrů a na jejím konci dosahují vozy rychlosti kolem 320 kilometrů v hodině.

V nedělním závodě bude obhajovat prvenství Němec Sebastian Vettel s monopostem Red Bull.

Charakteristika trati:
Délka okruhu:
5,451 km.
Délka závodu: 56 kol = 305,066 km.
Nejrychlejší kolo v závodu: Michael Schumacher (Něm./Ferrari), 2004: 1:32,238 = 212,749 km/h.
Nejrychlejší kolo v kvalifikaci: Rubens Barrichello (Braz./Ferrari), 2004: 1:34,012 = 208,735 km/h.
Nejrychlejší závod: Rubens Barrichello, 2004: 1:29:12,420 = 205,185 km/h.
Vítězové předchozích závodů:
2006 - Michael Schumacher,
2007 - Kimi Räikkönen (Fin./Ferrari),
2008 - Lewis Hamilton (Brit./McLaren),
2009 - Sebastian Vettel (Něm./Red Bull).

Dvaadvacetiletý Vettel je kromě rychlosti už také spolehlivý a nedělá chyby, ale v prvních dvou závodech ztratil vedení kvůli technické závadě. Pokud bude v Šanghaji pršet, což podle meteorologů není vyloučeno, podmínky budou stejné jako loni, kdy Red Bull zaznamenal díky Vettelovi vůbec první týmové vítězství a rovněž double.

Vettel má šanci stát se se sedmou výhrou druhým nejúspěšnějším německým pilotem F1, na Schumachera mu ale nyní stále chybí ještě 85 vítězství.

Favority čtvrtého závodu jsou opět monoposty Vettelova týmu Red Bull, který slavil v minulém závodu v Malajsii i zásluhou druhého Marka Webbera double, i jezdci Ferrari, kteří jsou zatím v čele průběžného pořadí. Vede Brazilec Felipe Massa s 39 body, o dva zpět je jeho stájový kolega Fernando Alonso ze Španělska společně s Vettelem.

Michael Schumacher se o víkendu v Šanghaji vrátí na místo, kde zažil poslední triumf ve formuli 1 před čtyřmi lety. Na základě leošních výsledků to ale nevypadá, že by sedminásobný šampion navázal dalším prvním místem.

Jednačtyřicetiletého matadora to však zatím nevyvádí z rovnováhy. "Poslední dva závody jsem neměl moc štěstí, ale vím proč, takže zatím jsem klidný. Věřím, že se to zlomí. Vím za ty roky, jak to ve formuli chodí," prohlásil Schumacher. "Zatím to po podrobné analýze jde podle plánu," dodal.

Po nezdarech v posledním závodu bude chtít do předních pozic promluvit také stáj McLaren. Exmistr světa Lewis Hamilton s mclarenem se minule v Sepangu po propadáku v kvalifikaci dokázal v závodě prodrat z dvacátého místa až na šesté.

Pozadu nechce zůstat ani jeho krajan a týmový kolega Jenson Button, který po osmém místě v Malajsii pracoval poslední dva týdny s inženýry na vyvážení auta, zavěšení kol a výkonu motoru. "Určitě jsme se posunuli zase o krok dál," prohlásil Button. "Samozřejmě ještě to není ideální, jedná se o déletrvající proces, ale cítím, že jdeme kupředu," dodal.

Velká cena Číny začne v neděli v 9:00 SELČ, o pořadí na startu rozhodne sobotní kvalifikace.

Průběžné pořadí MS (po 3 z 19 závodů):

1. Massa (Braz./Ferrari) 39 b., 2. Alonso (Šp./Ferrari) 37, 3. Vettel (Něm./Red Bull) 37, 4. Button (Brit./McLaren) 35, 5. Rosberg (Něm./Mercedes) 35, 6. Hamilton (Brit./McLaren) 31.
Pohár konstruktérů:
1. Ferrari 76, 2. McLaren 66, 3. Red Bull 61, 4. Mercedes 44, 5. Renault 30, 6. Force India 18.

Autoři: ,






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze