"Vynaložit vysokou sumu za účast v pouhých sedmi podnicích českého šampionátu se mi zdálo neúčelné nejen z mého pohledu, ale i z hlediska žádoucího využití drahého speciálu. Pan Charouz po mě vyžadoval také stoprocentně profesionální přístup k soutěžnímu sportu, včetně každodenního atletického tréninku, posilování apod. Vše jsem zvážil a upřednostnil své zaměstnání a rodinu. Pro nadcházející sezónu jsem proto zvolil méně zavazující program," objasnil pozadí zásadního momentu své sportovní kariéry Jan Trajbold.
Nezodpovězena tak nadále zůstala otázka dalšího využití vozu Ford Focus WRC, jehož provoz je velmi drahou záležitostí. Uvažovalo se dokonce i o jeho prodeji, ale Trajbold poté Charouze upozornil na možnost jiného řešení. "Doporučil jsem oslovit tým kolem Václava Pecha, který disponuje vklady svých obchodních partnerů nejen pro domácí, ale i pro slovenský šampionát. Může si tedy dovolit plánovat podstatně bohatší program než já. Pech je navíc perspektivním pilotem, kterému možnost častých startů jen prospěje," dodal Trajbold.
Na rozdíl od podmínek kontraktu se společností JM Engineering, která Pechovi připravovala vozy Toyota sice na vysoké úrovni, ale přeci jen stále na komerčním základě, se letos bude mladý plzeňský jezdec těšit soustředěné péči lidí z Barum Racing týmu pouze o jediný vůz a jeho posádku. A navíc usedne za volant přeci jen modernějšího a technicky vyspělejšího speciálu.
A Jan Trajbold? Ten nejprve zavrhl možnost představující setrvání u vozů skupiny A. K důvodům tohoto svého rozhodnutí uvedl: "K dispozici byl Escort Kit Car, který jsem jel loni ve Vsetíně, v Krumlově a na Bohemia rallye. Abych byl upřímný, musím říct, že jsem z tohoto vozu nikdy neměl úplně dobrý pocit. Má své mouchy. Jeho příprava je navíc hodně drahá, kdežto vůz skupiny N si jsme schopni dělat z větší části sami. Ve Formuli 2 by asi navíc nebylo ani s kým závodit a tak jsem chvíli zvažoval i odkoupení svého starého vozu Ford Escort RS Cosworth skupiny A. Ale za řádově miliony korun bych stejně nezískal konkurenceschopnou zbraň pro boj o špičku absolutního pořadí. S Escortem skupiny N bych se měl ve své kategorii více přiblížit stupňům vítězů."
Na přelomu roku Trajbold pořídil vůz, s nímž dříve jezdil Berger a Vyštejn. Jeho motor podrobil kompletní repasi a agregát by tak měl vydržet po celou sezonu. Naopak převodovku a diferenciály svěří po každé soutěži ke kontrole mechanikům firmy Charouz Racing System v Žebráku.
I přesto, že většina jeho soupeřů bude disponovat podstatně konkurenceschopnějšími vozy mitsubishi, věří Trajbold alespoň v dílčí úspěchy. "Naším největším handicapem budou šestnáctipalcová kola, menší brzdy a méně propracovaná převodovka a diferenciály. Náš vůz by však neměl zaostávat motoricky. Myslím, že na úzkém hrbolatém asfaltu bychom mohli špičce stačit. Naopak – hodně naloženo asi dostaneme hned na okruhu v Klatovech. Jako jezdec bych si přál, aby bylo při každé soutěži mokro a zima. Potom bych mohl těžit z vlastností pneumatiky Pirelli P2B, která se za daných podmínek rychle ohřeje a drží. Piloti mitsubishi by v tu chvíli tak dobrou gumu k dispozici neměli."
Na Šumavě odstartuje Trajbold pod hlavičkou týmu Mobil Charouz Racing System s bratrem Richardem na sedadle spolujezdce. Společně se však později objeví už jen v kokpitu vozu Porsche při Rallye Vltava Historic. V klasických soutěžích totiž bude Trajbolda nadále navigovat Vladimír Zelinka.
"Když se má jet rychle s Escortem skupiny N, pro diváky to nic moc nebude. Letos už nejspíš nic jiného nevymyslíme. Doufám, že si pěkně zazávodíme s Vojtou Štajfem, který pojede prakticky identické auto. To, že bych celou sezonu vynechal, jsem kategoricky odmítl. Nechci vypadnout z rytmu. Do budoucna mě hodně zajímá třeba nové Subaru skupiny N. Vyloučeny nejsou ani sporadické starty s vozem kategorie WRC," tvrdí optimisticky Trajbold.
Václav Pech junior s Fordem Focusem WRC |