Pak se dal na cyklokros, aby si vyzkoušel, zda se může nominovat na mistrovství světa v Táboře 2010... A hned jel v českých barvách tři závody Světového poháru. Mohl by ještě žít z loňských úspěchů, vždyť orlickoústecký cyklista byl v plné permanenci až do prosince.
Jenže čtyřiadvacetiletý jezdec stáje Rubena Specialized Cycling Team se po hlavě vrhnul do nové sezony a zase řádí. Po třech závodech Světového poháru mu v průběžném pořadí patří skvělá 12. příčka a Kulhavý se pomalu začíná přibližovat svému velkému snu: stupňům vítězů.
"Uvidíte, že moje forma bude gradovat. Na medaili určitě mám," říká Kulhavý, který byl zatím 14. v jihoafrickém Pietermaritzburgu, 11. v německém Offenburgu a v neděli dojel po pádech a defektu 22. v belgickém Houffalize.
Co vám zatím k vysněným stupňům vítězů chybí?
Věřte mi, že tohle je teprve začátek. Já se do sezony už pravidelně rozjíždím pomaleji a závody, které mi opravdu sednou, teprve přijdou ke konci. Právě na nich se chci prosadit.
Já vám věřím, vždyť průběžné 12. místo v hodnocení Světového poháru je asi nad očekávání...
Je super, začátek se fakt povedl. A to mi ještě nikdy nevyšel start podle přání. Tak třeba v neděli: blbě jsem začal a když jsem se začal rozjíždět, chytil jsem defekt, navrch pád a bylo po nadějích. Dvaadvacáté místo už proto beru jako špatné. Zkusím to napravit za tři týdny v Madridu, kde umím zajet.
Lišila se příprava kvůli vaší zkoušce cyklokrosu?
Vůbec ne, protože ten jsem si vyzkoušel jen do prosince. Příprava byla stejná, ne-li dokonce lepší, protože tentokrát jsem se ve finální fázi nepotýkal se zdravotními problémy.
Stále platí, že se chcete probít do české nominace pro mistrovství světa v roce 2010?
Furt o tom přemýšlím, už bych to měl začít pomalu dávat dokupy, abych to pak nehonil na poslední chvíli. Takže stále to platí, a proto bych rád jezdil cyklokros hned od začátku sezony.
Je veřejným tajemstvím, že cyklokros je finančně zajímavější než horská kola. Neuvažujete proto o přestupu?
O tom jsem nepřemýšlel, přestože to co říkáte je pravda. Peníze jsou v cyklokrosu větší, ale vždy záleží na konkrétních výsledcích. Ale hlavně: horská kola mě jednoduše více baví. Podívám se po světě a navíc většinou jezdím hezky v teple, což o cyklokrosu rozhodně neplatí (smích).
A co přestup mezi silniční profesionály? Udělalo to už mnoho bikerů a většinou se v pelotonu neztratí...
Copak o to, silniční cyklistika by se mi moc zamlouvala. Jenže to bohužel není tak jednoduché a nefunguje to tak, že si Kulhavý řekne: teď budu jezdit jen silnici a hotovo.
Takže můžeme pustit do světa zprávu, že čekáte na konkrétní nabídku od konkrétní stáje?
(Smích). Ještě chvíli zůstanu věrný biku. Silničku bych musel začít brát o dost vážněji, ale věřím, že bych se dokázal prosadit. Dám jeden příklad: vloni jsem byl výkonnostně na stejné úrovni se Švédem Fredrikem Kessiakoffem, který přestoupil na silnici a teď byl hodně vidět na závodě Kolem Romandie, kde obsadil celkové deváté místo.
Na svém kole testujete revoluční novinku a navíc jste poměrně nedávno přesedl na úplně nový model Specialized. Už jste se s novým strojem sžil?
Momentálně se už na něm cítím dobře. Objevil jsem nějaké mouchy, ale ty detaily jsme už doladili.
Shrňme si to. Máte za sebou životní sezonu. Věříte, že ji můžete letos překonat?
Jistě! Už po dalším závodě v Madridu bych se rád dostal do elitní desítky a pak v tomhle tempu pokračoval, protože prostor tam je. Ještě sice není hotová nominace na zářijové mistrovství světa v Austrálii, ale tam bych také rád vylepšil loňské 11. místo. Mám na to.
Kulhavý testuje novinku: sadu, která ušetří čtvrt kilaJaroslav Kulhavý patří k několika málo mužům světa, kteří tu novinku na svém kole testují. SRAM XX. Ne, to není šifra, ale pracovní název zbrusu nové komponentové sady, která se na pultech objeví až za rok. O co jde? Zjednodušeně řečeno: přibližně o čtvrt kila snižuje váhu celého stroje.
|