Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Přestup, jaký motosport nezažil. Zdolá Räikkönen Loeba?

Sébastien Loeb | foto: Bořivoj Černý, MAFRA

8 2010
Dost možná pro něj stupně vítězů zůstanou nedostižným snem. Ale i tak budou výkony Kimiho Räikkönena poutat přinejmenším stejnou pozornost jako snaha fenomenálního Sébastiena Loeba o sedmý titul v řadě. Není se co divit.

Aby mistr světa formule 1 odešel na vrcholu sil do rallye, to světový motosport nezažil. Finský pilot si z toho nic nedělá.
V královské disciplíně nedostal nabídku odpovídající jeho představám, a tak si našel novou výzvu. Mistrovství světa v rallye. Pojede v juniorském týmu Citroënu a stejně jako Loeb bude řídit model C4 WRC. "Mohu slíbit jediné. Vydám ze sebe vše a nikdy se nevzdám," uvedl Räikkönen.

Pro světový šampionát, zápasící kvůli malé dramatičnosti s propadem zájmu, může jeho příchod znamenat polití živou vodou. Naznačil to už jeho premiérový start s vozem WRC na nedávné Arktické rallye.

Za polární kruh dorazilo třikrát víc novinářů než obvykle. Jen kvůli němu. A s podobnou pozorností musí počítat také o víkendu okolí švédského Karlstadu při prvním dílu mistrovství světa.

"Pro rallye je moc dobře, že má mezi sebou takového jezdce. Pomůže jí to," nepochybuje dvojnásobný světový šampion a čerstvý vítěz Dakaru Carlos Sainz.

Räikkönena nečeká nic snadného. Ze sterilního prostředí okruhů, kde znal každou zatáčku, se musí přeorientovat na úplně jiné podmínky. Tratě rychlostních zkoušek se téměř nedají zapamatovat, přitom v tréninku může každý úsek projet pouze dvakrát. A hlavně se musí vyrovnat s tím, že v autě není sám a že spolujezdci musí věřit víc než sobě.

"Naštěstí má Kaj velké zkušenosti," připomněl Räikkönen, že jeho kolega Lindström v minulosti navigoval mistra světa Tommiho Mäkinena.

Formulový šampion má výhodu v tom, že zázraky od něj nikdo nečeká. Na to jsou obě disciplíny příliš odlišné. Ale kdoví. Třeba připomene, proč mu na angažmá ve formuli 1 stačilo pouhých 23 okruhových závodů.

"Jeho styl jízdy naznačuje, že bude stejně dobrý jako ostatní finští jezdci," chválí kolega Loeb. Ovšem pokud nezkrotí svůj temperament, nepůjde to. Při všech pěti předchozích startech v rallye totiž skončil mimo trať.

"Chyby dělá každý. Až na Loeba," nebojí se Räikkönen.

Vozy WRC se loučí


MS letos jedou naposledy modely WRC, které využívají dvoulitrové motory s turbem. Od příštího roku by se měly používat rovněž motory s turbem, ale o objemu 1 600 ccm.


Novinkou šampionátu je seriál S-WRC pro modely S2000.


Jedná se o auta s atmosférickým motorem, dosud závodila především v IRC. Do této kategorie patří Škoda Fabia S2000 či Ford Fiesta S2000, s nímž bude jezdit Martin Prokop.







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze