"Díky němu se nám otevírá zcela nový trh a cesta ke kapitálu. Peníze znamenají nové možnosti," vítá příchod Číňanů ředitel týmu Jan Kalivoda. "Nikdo se nemusí obávat levných kopií buggyry. Naopak díky Číňanům se naše chystané projekty se uskuteční."
Patří k nim stavba motorů pro Rallye Dakar i pro lodní průmysl. "Možná se také dočkáme překonání hranice rychlosti 300 km/h v tahači. A třeba i jinde než v Evropě," naznačil Kalivoda. "Také je plánovaná exhibice v Číně."
Podrobnější informace hodlá stáj, kterou založil Martin Koloc a jež vstupuje do druhé dekády své existence, zveřejnit v srpnu při Czech Truck Prix v Mostě.
Šampionát vypukne příští víkend v anglickém Doningtonu. Buggyra chce zpátky do nejužší špičky. Kromě dvojnásobného mistra Evropy Davida Vršeckého, loni pátého, za ni jede Brit Chris Levett.
"Továrny začaly dávat do truckracingu víc peněz, takže je to pro nás jako pro privátní tým těžší," řekl Kalivoda.
Pilot Vršecký je s vozem pro rok 2011 spokojený: "Mezi každým testováním vidím pokrok. Auto mi hrozně zvedlo náladu. Udělali jsme spoustu změn, já se jich obával, ale je to výborné. O titul se poperou Albacete, Hahn, kluci s renaulty a samozřejmě my."