Starou tovární halou šlehaly reflektory, valil se kouř a po předváděcím molu kráčely modelky ve spodním prádle. Pergl to blaženě pozoroval a pobafával z doutníku. Splnil si sen. "Proč název Menx? Ne, to není žádný sponzor, ale spíš parodie. Na mé oblíbené filmy typu Men in Black, XXX nebo Spiderman," vykládá hobby jezdec a šéf týmu, jehož provoz zvládá jen díky svým obchodním partnerům.
Začínal na domácích okruzích v pohárových závodech Ford Puma. Minulé dvě sezony jezdil mezinárodní sérii Ferrari Challenge, v níž loni skončil šestý. "Chtěl jsem výš, ale k tomu byl potřeba zkušený a rychlý kolega. Napadl mě Tomáš Enge. Nejdřív to vypadalo jako vtip, ale povedlo se," raduje se Pergl.
Nasadil páky v době, kdy Enge po marihuanovém skandálu neměl nic jistého. Pergl zrovna objednával v továrně závodní auto a na mobilu napsal textovou zprávu Engeho manažerovi Antonínu Charouzovi: "Tomas se mnou?" Odpověď zněla: "Jasne." Enge, zklamaný sestupem z formulových výšin, nechtěl zpočátku o vozech GT ani slyšet. I teď, když mluví o autě, ho popisuje jako „větší motokáru“. Ale má kde jezdit.
Podle dohody Enge může být ze závodů uvolněn stylem „vyšší bere“, tedy při startech ve sportovních vozech nebo kvůli případným testům formulí. Pak ho zastoupí další Charouzův jezdec Jaroslav Janiš.
"Tomáš díky zkušenostem nastaví auto za dopoledne, mně by to trvalo dva dny," nedělá si iluze Pergl. Když měl Enge říci, jaký byl mezi nimi rozdíl při prvním testování, pravil: "Velice malý." Vedle sedící Pergl se ale ozval: "Tomáš to řekl hezky diplomaticky, ale já s tím nemám problém. Byly to dvě vteřiny na kolo. Učím se."
V prvním, nedělním závodě v Barceloně skončila posádka Enge, Pergl ve třídě GT-N, kde jsou povoleny minimální úpravy vozu, šestá. Závody, z nichž jeden uvidí v květnu i Brno, se jezdí buď na 500 kilometrů, nebo tři hodiny. Jezdci se střídají, jeden nemůže řídit víc než 55 procent času. "Myslíme na stupně vítězů, ale jsme nováčci," uznává Pergl.
Robert Pergl při prvním testování Ferrari 360 Modena týmu Menx v Barceloně. Jeho kolegy pro FIA GT budou Tomáš Enge a Jaroslav Janiš. |