Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda chyb, desítka byla blízko, litoval Pivoda po ADAC GT

Tomáš Pivoda | foto: Miloslav Jančík, MF DNES

23 2014
Start sezony si Tomáš Pivoda nejen kvůli studijním povinnostem posunul až do její poloviny. Delší pauza ale českému okruhovému závodníkovi neublížila, vzápětí se totiž připomněl solidními výsledky v prestižním německém seriálu ADAC GT Masters.

Na okruhu Slovakia Ring dovezli s Rakušanem Gerhardem Tweraserem své Lamborghini Galardo GT3 dvakrát na dvanáctém místě. „Je to super, ale v obou závodech jsme udělali jednu velkou chybu. Nebýt jich, mohli jsme být i v bodované desítce,“ hodnotí se smíšenými pocity dvaadvacetiletý závodník.

Co vám k vysněné desítce chybělo?
V prvním závodě jsme ztratili deset vteřin v boxu při střídání pilotů. Jeden musí druhého připásat, mně se ale pás zasekl, navíc potom auto nechtělo kvůli horkému motoru další čtyři vteřiny chytit. Ve druhém závodě jsme dostali trest v podobě průjezdu boxem za rychlou jízdu pod žlutou vlajkou i přesto, že podle telemetrie Gerhard sundal nohu z plynu. Pak nám trochu pomohl safety car, ale zajel do boxu jen kolo před cílem, takže jsme se stihli posunout už jen o jedno místo na dvanáctou pozici. Kdyby zajel o dvě tři kola dřív, mohli jsme se posunout více. Ke konci závodu jsme byli jedno z pěti šesti nejrychlejších aut, což bylo perfektní.

Jaký tedy máte dojem z návratu do ADAC GT Masters?
Skvělý. Po loňské zkušenosti jsme se trochu báli, protože přece jenom je ADAC strašně našlapaný. Kupodivu jsem necítil ani závodní pauzu. Ze začátku mi návyky samozřejmě trochu chyběly, ale rychle jsem se se vším sžil a i v závodě to vypadalo velmi slibně. Nebyl problém s předjížděním i časy jsem jezdil vyrovnaně. Pauza se možná projevila tak, že jsem zazmatkoval při zastávce v boxech. Kdyby to byl několikátý závod, tak bych to zvládl s klidem.

V uplynulých letech jste jezdil s porsche, v čem se liší lamborghini?
Auta se chovají úplně jinak. Loni jsme v porsche získávali v odjezdech z malých zatáček nebo tam, kde auto potřebuje trakci. Tady lambo zrovna moc nefungovalo, protože co se trakce týče, bylo to jedno z nejslabších aut, nicméně když byly rychlé zatáčky nebo technické pasáže, tam auto fungovalo neuvěřitelně. Má velký přítlak i výkon, nízký aerodynamický odpor, takže i na rovinách jsme docela získávali. Měli jsme tedy jednu z největších maximálních rychlostí, což v porsche taky nebylo.

ADAC GT Masters

Seriál osmi závodů pro vozy třídy Gran Tourismo a dvoučlenné posádky. Piloti se musí během zastávky v boxech vystřídat. V Německu jsou závody velmi populární a navštěvují je desítky tisíc lidí. Seriál zavítá i do Nizozemska, Rakouska či na Slovensko.

Závodu se účastnili i tři bývalí piloti F1 - Španěl Jaime Alguersuari, Tomáš Enge a Němec Markus Winklehock. Vypovídá to o kvalitě seriálu?
Pro někoho je to neznámý šampionát, bohužel na Slovensku přišlo jen asi pět až sedm tisíc diváků, ale jsou tam špičkoví piloti. Z šestadvaceti aut má třiadvacet vždy dva špičkové piloty. Když si člověk prochází startovní pole, tak jeden pilot za druhým má za sebou spoustu úspěchů a samozřejmě o to těžší je se prosadit. Bylo i vidět, že bývalí piloti F1 nezajeli takové výkony. Španěl Alguersuari byl v kvalifikaci až za námi i kvůli tomu, že mercedesy tam tolik nefungovaly. Ale je to velmi vyrovnané, a když je osm aut ve třech desetinách, vypovídá to o kvalitě šampionátu i pilotů.

Stihl jste těm nejlepším koukat pod ruce?
Jen v tom smyslu, že jsem se snažil za těmi rychlými strávit co nejvíc času ve volných trénincích, abych okoukal co nejvíc stopu. Blíž se k nim člověk nedostane, rozbor videa je nemožný, dostanete ho možná tak od týmového kolegy, ale z jiného auta vůbec.

I Tomáš Enge je soupeř jako každý jiný?
S Tomášem jsme se potkali, dokonce mě pozval na večeři do jejich stájového zázemí. Asi hodinu a půl jsme si vykládali o závodění, vůbec poprvé jsem se s ním zapovídal. Byl jsem překvapený, jak sympatický je to kluk. Po závodě jde soupeření stranou. Samozřejmě jsou i arogantní piloti, se kterými se nedá prohodit slovo, většina ale mezi sebou vychází kamarádsky.

Pojedete za tým Grasser Racing i další závody?
S Gerhardem jsme si neformálně plácli, že bychom se rádi společně svezli poslední víkend v srpnu na dalším závodě ADACu na Nürburgringu. Pokud by se nám povedl, připadá v úvahu i finále ADACu na Hockenheimu. Kryje se ale s Epilogem, takže uvidíme, čemu dáme přednost. V polovině září nás ještě čeká Lamborghini Super Trofeo na Nürburgringu a na konci je na Red Bull Ringu německý šampionát DMV.







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze