V Monte Carlu ovšem nebyl kvůli tomu, aby převážel papíry po alpských cestách. Vedení týmu jej vzalo na soutěž, aby trénoval s dalšími světovými piloty. Škoda si Krestu vychovává pro příští sezony šampionátu, pilot letos vyzkouší většinu podniků. "Zatím jsem se jenom rozkoukával," přiznal čtyřiadvacetiletý pilot, který byl na soutěži mistrovství světa poprvé.
V zahraničí sice už startoval, ale to bylo pouze na soutěžích středoevropského zónového šampionátu. Krestův program byl stejný jako u všech prioritních jezdců. Každou rychlostní zkoušku mohl absolvovat dvakrát. Při první jízdě nahlásil navigátorovi Janu Tománkovi svůj rozpis, který posléze zkontrolovali.
Další průjezd nebyl možný, pořadatelé vše pečlivě kontrolovali. Omezená byla také rychlost. Silnice mohl brázdit maximálně osmdesátkou. "Nešlo to ošidit. Organizátoři pomocí elektroniky hlídali také rychlost, za výrazné překročení hrozilo vyloučení," poznamenal Kresta.
A jaké byly jeho dojmy z prvního tréninku na soutěži mistrovství světa? "Rallye Monte Carlo se nedá srovnat s žádnou soutěží, které jsem se zúčastnil. Jede se po členité trati ve velkém převýšení a se spoustou zatáček. Stačí jediná chyba a hned se prorazí pneumatika," popsal.
Další trénink na světovou soutěž Krestu čeká počátkem února, kdy je na programu Švédská rallye. Vedení týmu před sezonou zvažovalo, že by mohl při závodech působit také jako předjezdec, ale sám se na to zatím necítí. "Ještě bych ho nechtěl dělat. Nejsem v mistrovství světa zběhlý, všechno chce čas. Pro mě je velkým poznatkem i sledování nejlepších jezdců v závodě. S nimi se zatím nemůžu srovnávat," konstatoval Kresta.
Roman Kresta na Volkswagen rallye |